starten?????

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jovamu
Geregistreerd lid

starten?????

Bericht door jovamu » wo 19 jun, 2013 21:28

Af en toe wil mijn pas aangeschafte 2ehands saab 9-3 cabrio niet starten..... het is een automaat, dus ik doe precies wat er voorgeschreven staat: voet op de rem, pook op stand P, net de auto van het alarm afgezet met de sleutel en als ik de sleutel doordraai naar de starstand gebeurt er niets. soms blijft de vergrendeling van de pook ook vastzitten. dus sleutel eruit, weer op alarm, dan weer van alarm af en opnieuw proberen, pook eens heen en weer schuiven tussen de verschillende standen, na enige keren, doet-ie het plotseling...de startmotor draait rond en de saab start?
Wat is dit?
een relais? of een probleem met de vergrendeling en alarm?
HELLUP!!!!!! :oops: :shock: :x
jovamu

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: starten?????

Bericht door Pablo » do 20 jun, 2013 20:31

Klinkt als een probleem met de schakelpositie sensor; deze zorgt ervoor dat je alleen in de P-stand kunt starten. Na verloop van tijd kunnen ze minder goed gaan werken en geeft de sensor niet meer het juiste signaal. De auto 'weet' dan niet of de pook in de juiste stand staat met als resultaat dat je niet kunt starten. Het is in feite een startblokkering. Twee opties om te verhelpen:
- nieuwe sensor, wel vrij prijzig
- bypass aanleggen. Je kunt dan in elke stand starten. Staat een handleiding van op het forum, niet heel ingewikkeld schijnt. Ff de zoekfunctie gebruiken.

jovamu
Geregistreerd lid

Bericht door jovamu » vr 21 jun, 2013 15:54

hartelijk dank, volgende week toch naar garage voor inspectie vakantie, dus eens vragen of die een bypass kunnen aanleggen....
mvg
jovamu

jovamu
Geregistreerd lid

Bericht door jovamu » wo 26 jun, 2013 17:03

weet iemand trouwens waar die handleiding te vinden is? ik heb gezocht, maar nada......niente.
:(
jovamu

Plaats reactie