Startproblemen met Saab 900 V6 automaat, help

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Doortje
Geregistreerd lid

Startproblemen met Saab 900 V6 automaat, help

Bericht door Doortje » vr 02 sep, 2011 17:58

Ik heb een Saab 900 V6 uit 1997. Sinds kort een lang gekoesterde wens eindelijk vervuld.

Helaas heeft hij sinds een paar dagen startproblemen. Ik krijg in het display de melding "Check Engine". Volgens het boekje kan het dan liggen aan een injectie of ontsteking.

Hij start gewoon totaal niet. We hebben de ANWB er vanmorgen bijgehaald. Zij hebben er een super sterkte accu aangehangen en hij deed het weer. Feest! Helaas... van korte duur.

Ik heb de accu goed vol gereden (als dat het al was) en ben naar de garage geweest om de accu te laten doormeten. Hij hing er een machine aan. De accu en een dynamo waren goed. Ik weer blij naar huis. Nog wat dingen gedaan (korte ritten), maar hij starte iedere keer prima.

Daarna ben ik uren thuis geweest. Vervolgens wil ik net wegrijden en ja hoor, hij start weer niet.

De auto is een automaat.
Hij heeft een startonderbreker en die had ik goed uitgezet (extra naar gekeken omdat je het lampje zo slecht ziet).
De display geeft aan "check engine".
Als de contactsleutel op de stand "start" komt hoor je alleen een klik. Je ziet de lampjes van het dashboard niet minder worden. De accutest met deur open, kijken wat je plafondlampje doet slaagt glansrijk, het gaat niet minder fel schijnen.

Nog een aanvulling. Ik heb de auto op slot willen zetten en gemerkt dat de centrale deurvergrendeling niet meer werkt. Het lijkt erop dat er dus toch stroom weglekt, maar waar is me een raadsel.

Ik zoek een oplossing. Heeft iemand hier ervaring mee? Enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor het lezen en de moeite!

rene
Geregistreerd lid

Re: Startproblemen met Saab 900 V6 automaat, help

Bericht door rene » za 03 sep, 2011 19:13

Wat voor startonderbreker zit er op?
Wat voor knopjes?

René.

9590093
Geregistreerd lid

Bericht door 9590093 » ma 24 jun, 2013 14:00

Beste doortje,
Heb je dit probleem nog kunnen traceren en oplossen? Ik zit met hetzelfde. Garage heeft nieuwe startmotor geplaatst maar probleem blijft, vooral als ik weken niet gereden heb.
Wil

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 24 jun, 2013 14:10

Laatst bezocht:ma 30 jul, 2012 22:59

denk dat je beter n nieuw topic kont openen

rutger75
Geregistreerd lid

Bericht door rutger75 » za 29 jun, 2013 2:22