remvertraging

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jor
Geregistreerd lid

remvertraging

Bericht door jor » vr 28 jun, 2013 15:12

Mijn I-tje rem niet zo goed vind ik .Om tot een goede remvertraging te komen moet er fors op het rempedaal getrapt worden.Ik heb voor nieuwe schijven geplaatst ivm een gebibber en geschud ivm een niet zuivere schijf.Dat gebibber is nu over.De remweg is hetzelfde gebleven.De vacuum bekrachtiger ziet er nog goed uit maar dat zegt natuurlijk niks over de werking.Zijn er meer cabrio rijders die rem klachten hebben?En is zo n booster te controleren op goede werking?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: remvertraging

Bericht door jansen » vr 28 jun, 2013 19:24

En is zo n booster te controleren op goede werking?
Jazeker, met motor uit een stuk of 5 a 6 keer op de remtrappen en daarna ingetrapt houden en dan de motor starten als de bekrachtiger/booster goed funtioneerd zakt het pedaal iets verder door het motorvacuum en is de werking goed.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 28 jun, 2013 22:26

Misschien ook eens verse remvloeistof en tevens eens goed ontluchten, als dat niet helpt mischien eens aan revisie denken, dus alles eens helemaal nalopen.
Vaak zijn ook die flexibele verbindingsstukken tussen de stalen remleiding en de remcylinder poreus, kun je het beste vervangen door staalomwonden exemplaren van b.v. Goodrich, dat remt een stuk strakker.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » vr 28 jun, 2013 22:46

Bedankt voor de tips mensen.De rembekrachtiger doet het zoals jansen het beschrijft en de remvloeistof zal ik komende week vervangen.Vanavond bij een uitdeuken zonderspuiten man geweest.Ik ben zeer tevreden 8) Het wordt nog een keer een echte auto :wink:

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » za 29 jun, 2013 18:11

Ik heb nu ook originele saab rempads er in zitten en dat remt een stuk beter.de oude blokken daar kan ik geen merk op vinden :? .

Plaats reactie