Kap verliest onderdelen...
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
Kap verliest onderdelen...
'Middag altesaam,
Gisteravond deed ik na een mooie tropsche dag mijn kap dicht, toen er ineens een metalen onderdeel los kwam. Het is ongeveer 15 centimeter lang en aan de slijtagesporen is te zien dat het iets van een scharnier is. Het zat in de kap, bij het mechaniek, vlakbij de elektromotor van de dakbediening. Het schermpje geeft sindsdien ook de melding "check softtop".
Wat me opviel, sinds dit onderdeel eruit viel, normaal blijft de kap in de openings-of sluitingsprocedure
gefixeerd staan als je het knopje loslaat. Nu zakt ie heel langzaam terug naar de geopende staat, als u begrijpt wat ik bedoel.
Ik zal er later even een foto van maken, heb nu de Caab maar thuis laten staan en ben met de Duitser naar het werk gegaan.
Heeft iemand, alleen al op basis van dit relaas, een idee wat het kan zijn, hoe noodzakelijk het is voor het functioneren van de kap en of ik het moet laten vervangen? Nogmaals, ik heb deze Saab echt als goedkoop funproject, daar wil ik het liefst niks aan uitgeven. De Classic caab die op mijn verlanglijstje staat voor aan het eind van het jaar zal wél met de nodige liefde en aandacht worden behandeld!
Gisteravond deed ik na een mooie tropsche dag mijn kap dicht, toen er ineens een metalen onderdeel los kwam. Het is ongeveer 15 centimeter lang en aan de slijtagesporen is te zien dat het iets van een scharnier is. Het zat in de kap, bij het mechaniek, vlakbij de elektromotor van de dakbediening. Het schermpje geeft sindsdien ook de melding "check softtop".
Wat me opviel, sinds dit onderdeel eruit viel, normaal blijft de kap in de openings-of sluitingsprocedure
gefixeerd staan als je het knopje loslaat. Nu zakt ie heel langzaam terug naar de geopende staat, als u begrijpt wat ik bedoel.
Ik zal er later even een foto van maken, heb nu de Caab maar thuis laten staan en ben met de Duitser naar het werk gegaan.
Heeft iemand, alleen al op basis van dit relaas, een idee wat het kan zijn, hoe noodzakelijk het is voor het functioneren van de kap en of ik het moet laten vervangen? Nogmaals, ik heb deze Saab echt als goedkoop funproject, daar wil ik het liefst niks aan uitgeven. De Classic caab die op mijn verlanglijstje staat voor aan het eind van het jaar zal wél met de nodige liefde en aandacht worden behandeld!
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
Re: Kap verliest onderdelen...
Oh ja, sorry. Een 900 NG uit 1995...
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
Nee, sorry, drukdrukdruk. Morgen heb ik een dag alleen thuis dingen te doen en dan maak ik de foto. Dan mijn photobucket-inlog zoeken en hopen dat ik hem weet te plaatsen! 
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
http://s1367.photobucket.com/user/blobj ... 6.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
http://s1367.photobucket.com/user/blobj ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://s1367.photobucket.com/user/blobj ... b.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kreeg hem niet goed gelinkt, dan maar even zo!
http://s1367.photobucket.com/user/blobj ... b.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kreeg hem niet goed gelinkt, dan maar even zo!
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Zit nog best ingewikkeld in elkaar:

-
nastydrive
- Donateur (2x)

Op dat onderdeel word je tonneaucover vergrendelddie moet je weer met 3 bouten vast zetten ,die zullen er ook wel bij liggen
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Wat is dat foto's plaatsen toch moeilijk...
Op je photobucket pagina staat rechts onderaan de link die je moet kopieren;

Lijkt mij onderdeel 5.
Op je photobucket pagina staat rechts onderaan de link die je moet kopieren;

Lijkt mij onderdeel 5.
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
Foto's plaatsen is inderdáád moeilijk!!! Vandaar dat er alleen een linkje te zien was, duh...
Maar harstikke bedankt voor de hulp, ik ga vanmiddag meteen kijken of ik kan zien wara het ding hoort en of ik het terug kan plaatsen.
Maar harstikke bedankt voor de hulp, ik ga vanmiddag meteen kijken of ik kan zien wara het ding hoort en of ik het terug kan plaatsen.
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Je ziet dat het sleuven zijn waar de bouten doorheen gaan ,meestal staat er een afdruk (is het metaal kaal waar die precies heeft vast gezeten met de bouten ) stel hem daar op af dan zit die vergrendelingsding gelijk op zijn plaats
-
Puppetmaster
- Geregistreerd lid
Hij doet het weer! Dank voor de hulp, het was achteraf een enorm simpel karweitje!