Dak opent/sluit in 2 keer / Raam sluit niet goed aan

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Peter73
Geregistreerd lid

Dak opent/sluit in 2 keer / Raam sluit niet goed aan

Bericht door Peter73 » vr 05 jul, 2013 12:46

Eerste post op dit forum dus zal mij eerst wat voorstellen, maakt het leuker voor iedereen.

Sinds enige tijd heeft het noorden van Antwerpen een saab 900 SE van 1995 meer rondrijden dan voordien, prachtige wagen redelijk goed onderhouden door de vorige eigenaar, 160000 km op de teller, wat niet echt veel is gezien de leeftijd. Interieur is door de vorige eigenaar nog opnieuw gedaan, alsook een nieuwe kap, stereo, revisie van de motor,... Maar toch... Na 1 jaar bijna geen problemen, toch een klein probleem opgedoken

Sinds enkele weken hebben we nu het probleem dat als je de kap opendoet het dak begint open te gaan maar stopt als het recht staat net voor het begint te plooien en de koffer in verdwijnt. Bij het sluiten ongeveer rond dezelfde plaats zelfde probleem. Let wel als je dan de schakelaar even in de andere richting beweegt en terug verder doet wordt de rest van de cyclus zonder problemen afgehandeld, enkel stopt hij even om een voor mij onduidelijk reden.
2de punt dat misschien niet rechtstreeks met de probleem heeft te maken (misschien wel daarom vermeld ik), de raam aan de bestuurderskant gaat nog dicht maar staat ongeveer een halve centimeter naar buiten, als je er tegen drukt (aan de buitenkant uiteraard), dan druk je deze wel dicht, voor zover ik kan oordelen (als complete leek) staat de rubber van het dak precies verder naar buiten dan voordien, of staat het dak niet meer in lijn met de auto?

Hopelijk kunnen jullie mij iets wijzer maken wat een eventuele oplossing van het probleem zou kunnen zijn.

Grts Peter

bart1963
Geregistreerd lid

Re: Dak opent/sluit in 2 keer / Raam sluit niet goed aan

Bericht door bart1963 » vr 05 jul, 2013 14:38

Welkom hier.
Lees dit topic eens door, misschien wordt je er iets wijzer van.
viewtopic.php?f=37&t=82971" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter73
Geregistreerd lid

Re: Dak opent/sluit in 2 keer / Raam sluit niet goed aan

Bericht door Peter73 » zo 07 jul, 2013 10:35

Bart,

Zit momenteel redelijk onverwacht in het buitenland voor de job, bekijk het als ik terug in België ben, waarschijnlijk binnen enkele weken, hou je zeker op de hoogte al bedankt voor de reactie.

Grts

Plaats reactie