Achterklep saab cabrio gaat niet meer open

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Simon6
Geregistreerd lid

Achterklep saab cabrio gaat niet meer open

Bericht door Simon6 » ma 01 jul, 2013 23:43

Sinds een paar dagen gaat de achterklep van mijn Saab 900 cabrio niet meer open. Bij het openen van het portier hoor je wel de centrale vergrendeling bij de achterklep " klikken" Maar de achterklep wil niet open.
Is er een mogelijkheid om via de achterbank in de bagageruimte te komen? En vandaar uit de achterklep te openen?

jor
Geregistreerd lid

Re: Achterklep saab cabrio gaat niet meer open

Bericht door jor » ma 01 jul, 2013 23:55

Heb je het al met de sleutel geprobeerd?

Simon6
Geregistreerd lid

Bericht door Simon6 » di 02 jul, 2013 7:42

Ja, maar dat werkt ook niet. Lijkt erop de het slot " lam " is

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » di 02 jul, 2013 8:46

Als het een classic cabrio is kun je het via de achterbank wel vergeten - daar zit een aan de beide zijden vast gelaste metalen plaat achter.

Misschien de ANWB al gebeld? Geen idee of ze ook komen voor dit soort minder-urgente dingetjes, maar die jongens kunnen toveren lijkt het soms wel.

Simon6
Geregistreerd lid

Bericht door Simon6 » wo 03 jul, 2013 14:20

Het probleem is voorlopig opgelost.

Eerst de portieren sluiten met de centrale deurvergrendeling. Vervolgens met de reserve sleutel de achterklep kunnen ontgrendelen. Vergrendelen en ontgrendelen met de gewone sleutel werkt niet. Alleen met de reservesleutel. Ontgrendelen met de centrale deurvergrendeling werkt niet goed op de achterklep. Dus daar zal ik naar moeten (laten) kijken.

dank voor de aangedragen oplossingen.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 03 jul, 2013 14:27

beetje vreemd dat ontgrendelen alleen met de reservesleutel gaat. je zou dan haast denken dat de 'officiële' sleutel begint te slijten op de (portier- en kofferbak-)sloten.

krijg je de 1e sleutel niet omgedraaid of kan je 'm wel verdraaien maar gebeurt er dan niks?

Simon6
Geregistreerd lid

Bericht door Simon6 » wo 03 jul, 2013 15:58

Ik krijg de 1e sleutel niet omgedraaid

bjsmid
Geregistreerd lid

Bericht door bjsmid » ma 15 jul, 2013 8:46

mijn slot ging moeizaam open en afgelopen vrijdag trok ik het hele slotmechanisme mee met de sleutel, dit gebeurde uiteraard net nadat alle bagage keurig opgeborgen lag in de kofferbak...vervolgens noodgedwongen met een oude golf een weekendje weg :-(

nieuw slotmechanisme halen bij Elferink?

groeten!

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » ma 15 jul, 2013 9:43

als je het hele slotmechanisme aan je sleutel hebt hangen, heb je kans dat het moertje aan het eind van het mechanisme eraf is gelopen, en dan mis je dus de verbinding naar het slot. maar (als het werkt) je kan dan toch nog de achterklep open krijgen met de schakelaar in het bestuurdersportier?

Plaats reactie