900NG: Vraag over een loszittend klepje
-
baspoppe
- Geregistreerd lid
900NG: Vraag over een loszittend klepje
Als ik mijn dak open heb, dan flappert het klepje rechtsachter. Het lijkt stuk te gaan en ik durf er niet meer mee de snelweg op omdat ik ban ben dat het eraf waait. Weet iemand of ik dat makkelijk zelf kan repareren met een tweedehands onderdeel?
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Re: 900NG: Vraag over een loszittend klepje
Ja dat is zelf te doen door de veer een kwart slag te draaien en weer terug in het klepje te duwen ( geschatte tijd 1/2 tot 3/4 uur ) goed opletten hoe de vergrendeling gemonteerd zat ,te zien aan de moet van de ringen.Omdat deze weer op zijn plaats moet zitten om te vergrendelen
-
baspoppe
- Geregistreerd lid
Thanks. Nu nog even speuren naar een tweedehands klepje!
-
nastydrive
- Donateur (2x)

En over de kleur hoeft je je ook geen zorgen te maken dat leren stukje met plastic onderkant kan je zo overzetten van je bestaande kapje
Alleen de 4 veerringetjes voorzichtig met een schroevendraaier los buigen ,dan naar de ijzerhandel rennen en daar 4 nieuwe veerringetjes halen en die met een kleine dop ter grote van 8 mm eroverheen zetten en op zijn plaats drukken
p.s. had alleen begrepen dat ze los zaten en niet kapot waren
Alleen de 4 veerringetjes voorzichtig met een schroevendraaier los buigen ,dan naar de ijzerhandel rennen en daar 4 nieuwe veerringetjes halen en die met een kleine dop ter grote van 8 mm eroverheen zetten en op zijn plaats drukken
p.s. had alleen begrepen dat ze los zaten en niet kapot waren
-
baspoppe
- Geregistreerd lid
Hij is nog niet helemaal stuk, maar door het flapperen is er wel een breuklijn zichtbaar. Die heb ik nu gevuld met lijm, dus ik ga eerst kijken of ik heb zo kan repareren. Dank voor de hulp!
-
baspoppe
- Geregistreerd lid
Nadat ik het klepje weer had vastgelijmd is het nu helemaal afgebroken. Mocht iemand een afdekklepje hebben, dan houd ik me aanbevolen!
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Voor dat je dat klepje gaat plaatsen zou ik eerst eens kijken naar de elastiekebanden het kan het geval zijn dat je klepje daar is achter blijven haken ,veel kracht komt daar normaal niet op te staan
Wat betreft dat klepje zou ik een oproep op saabmarkplaats zetten dan bereik je meer mensen
Wat betreft dat klepje zou ik een oproep op saabmarkplaats zetten dan bereik je meer mensen