upgrade onderstel 6 punts brace

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

upgrade onderstel 6 punts brace

Bericht door klaasj » di 16 jul, 2013 21:48

Vandaag bij saabservice ommen een 6 punts brace laten monteren. De cabrio is er veel strakker van geworden in het rijden. Een echte aanrader dus. Auto is een 9_3 bjr. 99

evdpol
Geregistreerd lid

Re: upgrade onderstel 6 punts brace

Bericht door evdpol » do 18 jul, 2013 21:58

Is zo'n brace alleen voor de 'oudere' modellen of ook voor een 2005 type?
Ook ik vind hem soms wat schudden in de kont en zou hem graag wat strakker willen laten rijden.
Wat waten de ksoten alles bij elkaar?

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » vr 19 jul, 2013 10:42

de brace die ik heb laten monteren was een collectieve inkoop/maakaktie. ik weet niet of ze ook leverbaar zijn voor de latere bouwjaren. ik heb er niets over gelezen in ieder geval. kosten waren al met al een paar honderd euro inclusief benzine en zo.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 19 jul, 2013 11:38

Die is er wel,

http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12805522" onclick="window.open(this.href);return false;

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 19 jul, 2013 12:16

evdpol schreef:Is zo'n brace alleen voor de 'oudere' modellen of ook voor een 2005 type?
De cabrio vanaf 2003 is af fabriek al voorzien van een subframe brace. Voor een strakker stuurgedrag is een veerpootbrug aan te bevelen, die je onder de motorkap manteert. Daarmee verstevig je de voortrein. Het 'schudden' van de achterzijde is eigen aan cabrio's die toch altijd wat soepeler in de heupen zijn dan sedans of estates. De '03 tot heden cabrio's zijn in dat opzicht al heel veel beter dan de oude 9-3's.
Afbeelding

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » vr 19 jul, 2013 12:42

En de achterkant los je niet op door aan de voorkant een veerpootbrug aan te brengen. Bij mijn Aero Caab 2004 zat ie erop toen ik hem kocht en ik heb hem er tussen uit gehaald. Scheelt ook wat gekraak van de voortrein.

Plaats reactie