Caravan en 900 Classic Cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Thom
Donateur
Donateur

Re: Caravan en 900 Classic Cabrio

Bericht door Thom » ma 29 jul, 2013 23:20

heb 3000 km gereden met een trailer van ca. 1500 kg en een open classic cabrio. Geen problemen ondervonden. Alleen een verbruik van 1 op 5 bij ca. 100 km/uur, met open kap. Met dichte kap 1 op 6,5 als ik mij goed herinner. Wel iets meerverbruik door wat tuning.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » di 30 jul, 2013 13:51

Burny schreef:
klaasj schreef:Wij reden eind jaren 90 met de cabrio met een kip greyliner mee in de noordkaapralley. Geweldig gereden en geen centje pijn. Wel setje hulpveren en natuurlijk de auto in perfecte conditie. In de " bergen" kon de combinatie met fluitende turbo alles aan. Kapje naar beneden en gaan met die banaan. Ik kan het je aanraden.
Hoe zwaar was deze caravan en hoe reageert de carrosserie op het trekgewicht?
Het lijkt mij ook fantastisch om te gaan doen.
eigenlijk geen idee. het was een caravan met een 4 persoons zithoek voor en achter een zeg maar 1 half zithoek. dat was een stapelbed voor de kinderen. ik schat rond de 1200 kilo. Ik merkte aan de auto niets, ook niet in de bergen in de bochten of zo. gewoon een fijne combinatie om mee in te halen. ik moet nog ergens een foto hebben, zal eens kijken. en gevonden, kijk en geniet. gewoon de complete uitrusting mee naar de noordkaap.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Burny
Geregistreerd lid

Bericht door Burny » za 17 aug, 2013 18:15

Bedankt voor jullie reacties.

We gaan er gewoon voor.

Wel maak ik de trekhaak demontabel want ik wil niet altijd met zo'n knobbel rond rijden.

Wordt vervolgd.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » za 17 aug, 2013 22:53

Ik ben net terug, verbruik was met kap open en kip erachter 1 op 8,6. Wel een kleine Kompakt met hefdak ;-). Zonder caravan rijd ik 1 op 11/12.

Plaats reactie