Afdekkap cabrio dak probleem

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
EugeneW
Geregistreerd lid

Afdekkap cabrio dak probleem

Bericht door EugeneW » di 13 aug, 2013 18:27

Ik weet inmiddels dat het een bekent probleem is bij een Saab 900 NG 1997 dat de afdekkap soms blijft hangen en dan ratelt. Nu is dit bij mij ook het geval en dus heb ik de motor unit in de kofferbak eruit gehaald. Bij dat uithalen merkte ik al dat er best wel wat spanning op het mechaniek stond. Stom genoeg heb ik van tevoren niet goed gekeken hoe het allemaal in elkaar zat en nu ik hem weer erin wil zetten gaat dat met geen mogelijkheid lukken. Is er iemand die mij een paar foto's kan sturen waarop ik kan zien hoe het precies in elkaar steekt? Het gaat vooral om de stand van de schaarconstructie (hendels) die de motor aandrijft.

ende-swinkels
Geregistreerd lid

Re: Afdekkap cabrio dak probleem

Bericht door ende-swinkels » zo 18 aug, 2013 11:25

Stangen afdekkap staan bijna recht omhoog. de kruiskoppeling valt dan ook op zijn plaats. De grondplaat van het motortje zet je eerst met de voorste (voorkant auto ) boutjes vast. Dan doe je de achterklep dicht. dan het achterdeel van de kap omhoog. de afdekkap dan 2 cm. omhoog laten komen. met de sleutel de achterklep openen en het derde boutje van de grondplaat vastzetten. de kabeltjes voor de vergrendeling kun je nu ook weer makkelijk vastzette.
Overigens heb ik het tandwieltje in de de aandrijfmotor met 2 mm aan de bovenkant ingekort en aan de onderkant 2 mm opvulringen aangebracht. Bij mij werkt alles weer perfect.
succes herman.

EugeneW
Geregistreerd lid

Re: Afdekkap cabrio dak probleem

Bericht door EugeneW » di 20 aug, 2013 18:47

Het probleem is opgelost.....ik had een de schaarbeugel achter de hefbeugel zitten ipv ervoor....dom altijd eerst foto's maken voordat je gaat sleutelen!?!?
Topic is hiermee afgesloten.

Plaats reactie