Passen stoelen en deurpanelen uit 9-3 in 900?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
alex76
Donateur
Donateur

Passen stoelen en deurpanelen uit 9-3 in 900?

Bericht door alex76 » do 22 aug, 2013 1:54

Hi,

Voor een Cabrio die ik nog moet aanschaffen ben ik een beetje aan het kijken naar de mogelijkheden om hem wat op te leuken. Ik heb een Saab 900 SE 2.3i cabrio uit 1996 op het oog. :) De auto heeft leren bekleding maar de voorstoelen zijn niet fantastisch. Is het mogelijk om voorstoelen van de 9-3 hierin te plaatsen, oftewel zijn die stoelen makkelijk uitwisselbaar? Ik heb wel stoelverwarming in die cabriostoelen... kan dat overgezet worden in de vervangende stoelen?

Minder belangrijk maar misschien ook interessant om te weten of ook de achterbank en de deurpanelen aan de binnenzijde uitwisselbaar zijn tussen 900 en 9-3...

Alvast dank.

Alex

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Passen stoelen en deurpanelen uit 9-3 in 900?

Bericht door ReinO » do 22 aug, 2013 7:08

de stoelen zijn sowieso niet uitwisselbaar. je zult je huidige frame waarmee de stoelen op de vloer vastzitten moeten lassen aan de nieuwe stoelen.
ik denk dat de rest ook niet uitwisselbaar is maar ik ben geen cabrio kenner.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 22 aug, 2013 8:18

de rest is zo te wisselen maar de voorstoelen gaan echt een probleem worden omdat 9-3 stoelen hoger uit komen

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » do 22 aug, 2013 11:35

:D

Plaatjes bij het praatje, 9-3 stoelen in een 900NG
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet wil het wel. Je zult echter zelf een "tussenframepje" moeten maken. Ik heb dit met Alustrip gedaan van 4 mm dik. Probleemloos door de APK. Stoelen komen idd iets hoger, maar da's voor mij eerder beter dan slechter.
Stoelverwarming weet ik niet, heb ik niet, maar panelen zijn 1 op 1 uitwisselbaar.
Let op!. Als je ook de leuning van de achterbank wilt wisselen heb je de sleutel van de donor nodig, of je moet het slot ombouwen. De leuning wordt nl. ontgrendeld met de sleutel. Dit is een behoorlijke klus, en ik heb de sluitingen er gewoon uithaald.

:O:

alex76
Donateur
Donateur

Bericht door alex76 » do 22 aug, 2013 12:33

He guys,

Dank voor de snelle reacties en de fraaie illustraties. :D
Ik weet nu in ieder geval ongeveer wat de mogelijkheden zijn. Nog even afwachten of de koop doorgaat...

Thanks, Alex

Plaats reactie