Dakspanning 9-3 cabrio

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
wonderingwout
Geregistreerd lid

Dakspanning 9-3 cabrio

Bericht door wonderingwout » di 10 sep, 2013 11:12

Gisteren heeft het hier zwaar geregend en stond er een klein plasje op het voorste deel van het dak van m'n cabrio. Het is me niet eerder opgevallen maar het dak zit moet een beetje aangetrokken worden lijkt wel. Heeft iemand tips om dat te doen? Of betekent dit dat ik een nieuwe kap moet kopen?

wonderingwout
Geregistreerd lid

Re: Dakspanning 9-3 cabrio

Bericht door wonderingwout » di 10 sep, 2013 12:44

UPDATE:
Deze ochtend heeft de zon er de hele tijd op gestaan en het is weer bijgetrokken. Kan het zijn dat de stof teveel water opneemt en daardoor slap gaat hangen?

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » di 10 sep, 2013 20:34

wonderingwout schreef:UPDATE:
Deze ochtend heeft de zon er de hele tijd op gestaan en het is weer bijgetrokken. Kan het zijn dat de stof teveel water opneemt en daardoor slap gaat hangen?
Dak los maken in de zon, wordt ie ook wat strakker van ( het dak dan :D )

Fokko1
Donateur
Donateur

Bericht door Fokko1 » di 10 sep, 2013 21:09

Is normaal en vooral bij modeljaar 98-02 - had die van mij ook. Overigens modeljaar 02-12 ook, maar in mindere mate heb ik de indruk.

Voornamelijk als je wat harder hebt gereden, wordt het dak iets slapper. Als je inderdaad bv na het wassen het dak ontgrendelt en in de zon laat drogen, is ie weer mooi strak. Er is trouwens eerder veel over geschreven in deze rubriek. Niks om je zorgen over te maken vind ik.

wonderingwout
Geregistreerd lid

Bericht door wonderingwout » di 10 sep, 2013 21:32

Maus71 schreef:Dak los maken in de zon, wordt ie ook wat strakker van ( het dak dan :D )
Ga ik proberen als de zon weer schijnt :)

Fokko1 schreef:Is normaal en vooral bij modeljaar 98-02 - had die van mij ook. Overigens modeljaar 02-12 ook, maar in mindere mate heb ik de indruk.

Voornamelijk als je wat harder hebt gereden, wordt het dak iets slapper. Als je inderdaad bv na het wassen het dak ontgrendelt en in de zon laat drogen, is ie weer mooi strak. Er is trouwens eerder veel over geschreven in deze rubriek. Niks om je zorgen over te maken vind ik.
Ik heb lopen zoeken maar vond niet echt de oplossing. Maar als ik me er geen zorgen om moet maken dan ga ik dat ook niet doen. Ik heb in ieder geval Renovo cleaner en ultra proofer besteld.

Bedankt de jullie reacties!

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » wo 11 sep, 2013 22:13

laat die Renovo zooi lekker staan en sop het dak in met groene zeep en water. Afspoelen met VEEL water en 2 x herhalen. Daarna ontgrendeld laten drogen en Bob's your uncle.

wonderingwout
Geregistreerd lid

Bericht door wonderingwout » do 12 sep, 2013 11:56

wysiwyg schreef:laat die Renovo zooi lekker staan en sop het dak in met groene zeep en water. Afspoelen met VEEL water en 2 x herhalen. Daarna ontgrendeld laten drogen en Bob's your uncle.
Dus behandelen met Ultra Proofer is ook niet nodig? Of is daar ook een alternatief voor?

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 12 sep, 2013 20:57

Voor € 2,99 heb je al een prima spuitbus om je dak te impregneren:

Afbeelding

Bron: http://www.hetschoenmakertje.nl/content ... rmend.html

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » vr 13 sep, 2013 13:10

Let op dat je de (waterdichte) tussenlaag van je dakje niet beschadigt met een impregneermiddel, anders ben je veel verder van huis! Het gebruik van hoge druk zal je dakspanning ook verminderen.
Voor mij ook alleen maar groene zeep en ontgrendeld laten drogen in de zon als het kan.

wonderingwout
Geregistreerd lid

Bericht door wonderingwout » vr 13 sep, 2013 14:13

Ok, bedankt voor jullie reactie!

Plaats reactie