Vogelpoep en kap

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
EH
Geregistreerd lid

Vogelpoep en kap

Bericht door EH » di 24 sep, 2013 21:20

Hallo,

Op dit forum is veel geschreven over het schoonmaken van kap. Ik heb een specifieke vraag over het schoonmaken en wel als het dak onder de vogelpoep zit. Ik woon in een bomenrijke wijk en op een of andere reden strijken hier vogels neer met serieuze darmproblemen :oops: Met een metalen kap is het soms al een mega klus om met de hoge druk de ergste stukken er af te krijgen. Waarschijnlijk een domme vraag maar...kan de kap tegen een hoge druk spuit (uiteraard in een hoek van 45 graden spuiten)?

Grtz.

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vogelpoep en kap

Bericht door sb129h » di 24 sep, 2013 21:25

Beter niet met de hogedrukreiniger.
Zo'n zachte borstel waar je je schoenen mee uitpoetst en veel water en zeep (die van driehoek is een favorietje hier op het forum), maar daarna kun je het gelakte deel van de koets ook wassen vanwege de sporen (glycerine) die die zeep nalaat.

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » di 24 sep, 2013 22:51

Of als het spul nog vers is (getver!) dan met flink wat water en een goeie natte spons eraf spoelen. Om die reden heb ik meestal een 1,5 liter fles en spons achterin liggen.

Stuka
Geregistreerd lid

Bericht door Stuka » di 24 sep, 2013 23:40

Ik leg er meestal eerst een drijfnat stukje keukenrol op, na 10 minuten zit het helemaal los en haal je het makkelijk weg zonder krassen.

bart1963
Geregistreerd lid

Bericht door bart1963 » do 26 sep, 2013 9:00

Stuka schreef:Ik leg er meestal eerst een drijfnat stukje keukenrol op, na 10 minuten zit het helemaal los en haal je het makkelijk weg zonder krassen.
Ik ben ook als de dood voor krassen op mijn stoffen dak :wink:

Stuka
Geregistreerd lid

Bericht door Stuka » do 26 sep, 2013 9:39

Hahaha, zal ook best wel op een stoffen kap werken:)

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » do 26 sep, 2013 11:52

Hogedrukspuit ? Zet geen 100 bar op je auto. Nergens.

Bladblazer dan ? Omdat het herfst is komt ie goed van pas in de tuin voor wie geen bladhark kan vasthouden.

Boenen als in grootmoederstijd. :wow: Met rijtuigkappen - uit eigen ervaring - moest ook altijd zeer voorzichtig omgegaan worden. Niet zomaar aankomen....plek erin......dat wordt een andere kap. ;-(+

Geen beungereedschap op de kap richten.

Papa, mama, zal ik even helpen met mijn supersoaker/multiblaster (waterkanon/verfbom uit de speelgoedwinkel) ?

http://www.youtube.com/watch?v=je4NzflzR9Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie