Zoektocht Saab 9-3 aero cabrio (Viggen?) 2001-2003
-
900t16s
- Geregistreerd lid
Zoektocht Saab 9-3 aero cabrio (Viggen?) 2001-2003
Ik ben opzoek naar een mooie Saab 9-3 aero cabrio uit 2001-2003. Ik twijfel nog een beetje met een 900 classic aero cabrio, FPT maar ik weet niet of het heel verstandig is om daar ook mee in de winter te gaan rijden (roest gevoeliger?). De auto zal als tweede auto gebruikt gaan worden. Ik ben al enige tijd op zoek maar heb helaas nog maar weinig mooie kunnen vinden. Mogelijk hebben jullie nog mooie gezien? Mocht iemand een mooie en zeer goed onderhouden Saab 9-3 aero cabrio 2001-2003 hebben en deze willen verkopen dan hoor ik het graag (PB). Een Viggen cabrio mag ook;)
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Re: Zoektocht Saab 9-3 aero cabrio (Viggen?) 2001-2003
Deze al gevonden saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=2128" onclick="window.open(this.href);return false;
-
veloce
- Geregistreerd lid
Wat is de reden dat hij van 2001-2003 moet zijn, en niet van 1999-2000 als ik vragen mag?
-
klaasj
- Donateur (8x)

ik maak geen reclame maar grouwstra in deventer heeft wel een hele mooie aero in de aanbieding. net binnen. En bij Ge kopen is geen slechte zaak. 
-
Morrissey
- Geregistreerd lid
Inderdaad mooie Aero, maar geen foto van het dak!
Waarschijnlijk blauw
Waarschijnlijk blauw
-
dpdietvorst
- Donateur (2x)

http://www.autobedrijfharteveld.nl/occasions/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nr.2 op de lijst.
Ik heb goede ervaringen met dit bedrijf.
Nr.2 op de lijst.
Ik heb goede ervaringen met dit bedrijf.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik denk omdat die niet die vette bumpers hebben die de viggen en 2001-2003 aero's wel hebbenveloce schreef:Wat is de reden dat hij van 2001-2003 moet zijn, en niet van 1999-2000 als ik vragen mag?
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
-
900t16s
- Geregistreerd lid
Klopt! Dat vind ik de mooiste.
Iedereen bedankt voor de suggesties allemaal.
Kent iemand misschien deze auto?
http://www.autowereld.nl/saab/9-3-cabri ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen bedankt voor de suggesties allemaal.
Kent iemand misschien deze auto?
http://www.autowereld.nl/saab/9-3-cabri ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
veloce
- Geregistreerd lid
reiernumans schreef:Ik denk omdat die niet die vette bumpers hebben die de viggen en 2001-2003 aero's wel hebbenveloce schreef:Wat is de reden dat hij van 2001-2003 moet zijn, en niet van 1999-2000 als ik vragen mag?
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Grappig ik vind juist de vroegere/slankere bumpers beter bij het model passen.
-
levensnevel
- Donateur (3x)

landgraaf?
http://www.autotrader.nl/auto/5BKFU/detail/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrader.nl/auto/5BKFU/detail/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Ja, ik ken die Saab die in Boxtel staat, ben er 4 maanden geleden wezen kijken toen de auto nog werd aangeboden voor Euro 9950,00! Op de foto's lijkt het een prachtige wagen en de verkoper laat dat telefonisch ook zo overkomen. Echter, als je gaat kijken, vind je gewoon een afgetrapte auto. De auto zit van voor tot achter onder de gebruikssporen (krassen, deuken, roestige uitlaat, etc) en ook van binnen is het een droevig aanzien (dashboard en middenconsole zijn zwaar bekrast) en ik kan me werkelijk niet voorstellen dat deze auto maar 73.000 kilometer heeft gereden (ik heb niet meer de moeite genomen om het te controleren via de Nationale Autopas omdat ik na 5 minuten al was uitgekeken). Kijkend naar de staat van de auto, dan lijkt het wel of de auto 273.000 km heeft gereden!!! Als iemand echt zo met z'n auto omgaat, dan is hij geen Saab waard. Daarbij, de auto heeft aan de voorkant schade gehad (hoeft geen probleem te zijn als het goed is hersteld), de historie van de auto is niet bij de handelaar bekend en ik kreeg twee verschillende verhalen te horen over de herkomst van de auto. Toen ik telefonisch informatie inwon, kreeg ik te horen dat de auto geïmporteerd was uit Luxenburg, later kreeg ik een e-mail waarin stond dat hij geïmporteerd was uit Italië. De verkoper vertelde me bij het bezoek dat hij de auto had overgenomen van een andere autohandelaar en dat de auto zeker niet weg hoeft (maar hij staat inmiddels al wel ruim twee jaren in de showroom en ik kan me niet voorstellen dat een autohandelaar hetzelfde is als een autoverzamelaar
) Black Sludge? Daar had de verkoper nog nooit van gehoord!
-
900t16s
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je bericht PK1970. Ik kan mij dit ritje naar Boxtel dus besparen.
Kan iemand mij vertellen of de rijervaring van het type aero 2001 - 2003 wezenlijk anders is van het nieuwere type cabrio (2003-->)? Ik vind het oudere type iets mooier, maar is de nieuwere (aero of vector) 9-3 cabrio serie beter? De prijzen liggen niet zover uit elkaar, vandaar de vraag....
Kan iemand mij vertellen of de rijervaring van het type aero 2001 - 2003 wezenlijk anders is van het nieuwere type cabrio (2003-->)? Ik vind het oudere type iets mooier, maar is de nieuwere (aero of vector) 9-3 cabrio serie beter? De prijzen liggen niet zover uit elkaar, vandaar de vraag....
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Nee, dat ritje naar Boxtel kun je je echt besparen. Ik heb bijna 175 kilometer gereden om naar deze auto te kijken om vervolgens na 5 minuten al weer te beginnen aan de bijna 175 kilometer terug. Ik heb dezelfde zoektocht gedaan als jij, ook ik had een Saab 9-3 Aero Cabrio van de bouwjaren 2001-2003 op mijn lijstje staan. Geduld hebben en niet overhaast kopen zijn de tips die ik je kan geven. Een auto die destijds ook mijn aandacht had en die nog steeds te koop staat is deze:
http://www.desnelheid.nl/Onze_voorraad/ ... id=5411637" onclick="window.open(this.href);return false;
Een mooie auto met slechts 75.000 KM, wellicht iets duurder in aanschaf, maar rond deze tijd van het jaar zijn de prijzen van cabrio's altijd goed onderhandelbaar. De historie is bekend en de auto heeft lang met een diplomatenkenteken rondgereden. De auto heeft wel een kleine bumperschade gehad, dit was keurig hersteld. Mijn enige twijfel bij deze auto was de kleur; blijft ik dit jaren mooi vinden??? Maar goed, ik zag zojuist dat hij nog meerdere cabrio's te koop heeft staan, je hebt dus keuze
Wat het rijden betreft, mijn Saab dealer kent mij te goed en adviseerde mij om voor een 9-3 van na 2003 te gaan omdat die meer zou passen bij mijn rijstijl en rijwensen. Daarbij zou de nieuwe 9-3 vanaf 2003 betrouwbaarder zijn, minder reparatiegevoelig zijn en kent deze niet het risico van Black Sludge.
Zo eigenwijs als dat ik ben, toch proef gereden in een 9-3 Aero van 2001 omdat ik het model met de dikke bumpers gewoon waanzinnig mooi vind en de auto een beetje spartaans rijdt. Daarna bij mijn dealer in een 9-3 Aero en een 9-3 Vector gereden, beiden van na 2003. De Aero reeds lekker scherp maar was toch te stug, mijn dochter reed mee tijdens de proefrit en werd al snel autoziek. Vervolgens direct in de 9-3 Vector gereden en dat vond ik toch meer een echte "cruiser" en ook mijn dochter kon hartelijk lachen in deze Vector in plaats van in een zakje kotsen in de Aero
Maar het is allemaal erg persoonlijk; ga gewoon proefrijden en ervaar wat het beste bij je past en ga dan zoeken. Ik ben 3 maanden geleden geslaagd en heb nu een prachtige zwarte 9-3 2.0T Vector Cabrio uit 2004 (met zwart dak en grijze leder bekleding) voor de deur staan. De auto heeft slechts 56.000 km op de teller staan en de volledige geschiedenis was bekend (ook niet onbelangrijk). Gevonden bij een Saab liefhebber die de auto al bijna een jaar in een garage onder een doek had staan. De auto is inmiddels gepoetst en gepolijst, van voor tot achter nagekeken door de dealer en ik heb, op wat hele kleine dingetjes na, alleen twee veren en de remschijven moeten laten vernieuwen. Volgende week komen de nieuwe originele Vector velgen er onder (de Vector velgen die er onder zaten hadden namelijk flink wat stoeprandschade) en dan kan ik eindelijk hier de foto's plaatsen van Zweedse trots. Een waarschuwing wil ik je tot slot nog wel geven, ongeacht welke Saab Cabrio je uiteindelijk koopt, rijden in een Saab cabrio is gevaarlijk verslavend! 
http://www.desnelheid.nl/Onze_voorraad/ ... id=5411637" onclick="window.open(this.href);return false;
Een mooie auto met slechts 75.000 KM, wellicht iets duurder in aanschaf, maar rond deze tijd van het jaar zijn de prijzen van cabrio's altijd goed onderhandelbaar. De historie is bekend en de auto heeft lang met een diplomatenkenteken rondgereden. De auto heeft wel een kleine bumperschade gehad, dit was keurig hersteld. Mijn enige twijfel bij deze auto was de kleur; blijft ik dit jaren mooi vinden??? Maar goed, ik zag zojuist dat hij nog meerdere cabrio's te koop heeft staan, je hebt dus keuze
Wat het rijden betreft, mijn Saab dealer kent mij te goed en adviseerde mij om voor een 9-3 van na 2003 te gaan omdat die meer zou passen bij mijn rijstijl en rijwensen. Daarbij zou de nieuwe 9-3 vanaf 2003 betrouwbaarder zijn, minder reparatiegevoelig zijn en kent deze niet het risico van Black Sludge.
Zo eigenwijs als dat ik ben, toch proef gereden in een 9-3 Aero van 2001 omdat ik het model met de dikke bumpers gewoon waanzinnig mooi vind en de auto een beetje spartaans rijdt. Daarna bij mijn dealer in een 9-3 Aero en een 9-3 Vector gereden, beiden van na 2003. De Aero reeds lekker scherp maar was toch te stug, mijn dochter reed mee tijdens de proefrit en werd al snel autoziek. Vervolgens direct in de 9-3 Vector gereden en dat vond ik toch meer een echte "cruiser" en ook mijn dochter kon hartelijk lachen in deze Vector in plaats van in een zakje kotsen in de Aero
-
900t16s
- Geregistreerd lid
Heb je deze toevallig in Rosmalen gekocht? Daar stond een mooie te koop met een vergelijkbare km-stand....
-
PK1970
- Geregistreerd lid
Nee, die van mij heb ik niet in Rosmalen gekocht. Ik heb die advertentie wel gezien, leek me een bijzonder mooie auto te zijn maar het was een Aero uitvoering (dus stugger en dat had niet mijn voorkeur) en de auto had ook beige bekleding en dat is niet echt mijn ding. Ik heb bewust gekeken naar een auto met donkere bekleding ........