Kruiskoppeling tonneau cover

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Kruiskoppeling tonneau cover

Bericht door Pablo » di 22 okt, 2013 11:37

Een van de pinnetjes in de kruiskoppeling van het mechanisme dat de tonneau cover opent, is gebroken (zie tekening) waardoor deze uiteraard niet meer opengaat (het gaat hier dus niet om de borgpen!). Koppeling zelf is nog helemaal goed.

Een nieuwe kruiskoppeling kost EUR 155,- en met montage kosten ben je al gauw 250 euries verder dus ik denk erover om deze pin zelf te vervangen door bijv. een tapeinde met aan beide zijden een borgmoertje.

Heeft iemand dat al eens eerder gedaan en kan dat zomaar of moet zo'n pin een bepaalde sterkte hebben (er komt best wel wat kracht op de staan lijkt me).

Hoor het graag!

Afbeelding

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Kruiskoppeling tonneau cover

Bericht door jansen » di 22 okt, 2013 13:51

Een nieuwe kruiskoppeling kost EUR 155,-
Die kruiskoppelling lijkt kwa maatvoering heel sterk op een 1/2duims knie rateltje van zo,n verlengstuk die in de meeste doppendozen zit.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 22 okt, 2013 17:52

Wat is de diameter van het asje wat er in steekt? Lijkt veel op een universele koppeling voor modelschepen e.d. (voor minder dan 10 euro);
Afbeelding Afbeelding

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » do 24 okt, 2013 10:39

Diameter van de as aan de ene kant is 13mm (vierkante as), aan de andere kant 10mm (ronde as). Ik zal 'm waarschijnlijk toch moeten (laten) vervangen; bij nadere inspectie blijkt dat de pinnetjes ook gekruist zijn waarbij de ene in het midden een holte heeft waar de andere doorheen gaat. Juist die met de holte is gebroken :evil:

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » do 24 okt, 2013 16:43

Pablo schreef:Diameter van de as aan de ene kant is 13 mm ...
OK, dat is een stuk dikker dan modelbouwspul... dat houdt met 3-4 mm wel op. Vergeet dat dus maar.

Plaats reactie