Achterklep zwaar
-
evdpol
- Geregistreerd lid
Achterklep zwaar
Beste mensen, ben redelijk nieuw in Saab Cabrio land.
Het valt mij op dat de achterklep enorm zwaar omhoog gaat. Kan me niet voorstellen dat dit standaard is.
Iemand een suggestie waar eens naar te kijken en wat te doen? Denk zelf aan de gasveren.
Indien dit klopt, hoe bevestig je deze dingen?
Het valt mij op dat de achterklep enorm zwaar omhoog gaat. Kan me niet voorstellen dat dit standaard is.
Iemand een suggestie waar eens naar te kijken en wat te doen? Denk zelf aan de gasveren.
Indien dit klopt, hoe bevestig je deze dingen?
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Achterklep zwaar
Is eigenlijk nooit de gasveren maar corosie op de schanieren waardoor deze te zwaar gaan.Iemand een suggestie waar eens naar te kijken en wat te doen?
-
harolddevries
- Donateur (6x)

Kun je simpel zelf vervangen!
Gewoon losklikken!
Gewoon losklikken!
-
rene
- Geregistreerd lid
Is zoals jansen al aangeeft een modificatie op de scharnieren.
René
René
-
Maus71
- Donateur (3x)

En natuurkunde: kracht x arm. Kleine klep gaat altijd zwaarder.
-
Chilly-Pepper
- Donateur

zit er een spoiler op je achterklep? Dan gaat je klep zwaarder omhoog...tenzij je de juiste gasveren erbij hebt (heb ik niet
) mijne gaat sinds het plaatsen van de spoiler een stuk zwaarder...terwijl de spoiler op zich niet zo zwaar is... maar het balans punt is "verlegd" door de juiste gasveren er in te zetten kan ik de balans weer goed krijgen...
Maar als jij geen spoiler hebt en wel een zwaar lopende klep dan de boel losmaken, polijsten & smeren, en als blijkt dat er een gasveer defect is zijn er zat bedrijfjes die deze kunnen herstellen of de juiste vervanger voor redelijk geld hebben liggen
Maar als jij geen spoiler hebt en wel een zwaar lopende klep dan de boel losmaken, polijsten & smeren, en als blijkt dat er een gasveer defect is zijn er zat bedrijfjes die deze kunnen herstellen of de juiste vervanger voor redelijk geld hebben liggen
-
ReinO
- Donateur (2x)

aan het uiteinde van de gasveer zit een kleine opening waar je platte schr. draaier in kunt steken om de koppeling te ontgrendelen.
mocht het scharnier niet je probleem zijn dan zijn nieuwe veren de oplossing.
rein
mocht het scharnier niet je probleem zijn dan zijn nieuwe veren de oplossing.
rein