Ik kan een net setje winterwielen kopen, maar volgens mij is de bandenmaat aan de grote kant: 225/55/16. Kan iemand me vertellen of dit goed gaat komen op mijn auto?
bedankt!
Marc
Bandenmaat Saab 900ng cabrio
-
werli
- Donateur (2x)

Re: Bandenmaat Saab 900ng cabrio
heey
225 is al zeker te breed voor een ng , die lopen aan tegen de binnen zijde bij kort insturen
mvg werner
225 is al zeker te breed voor een ng , die lopen aan tegen de binnen zijde bij kort insturen
mvg werner
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

225 is niet te breed volgens mij. Ik heb ze op mijn 900ng cabrio gehad en nu op mijn 9-3 cabrio. In beide gevallen 225/45x17". Daarbij valt op dat de teller niet meer te weinig aangeeft, 100 is ook echt 100. Standaard is volgens mij 215/45x17" als er 17" velgen gemonteerd zijn.
Ik denk wel (weet dat bijna wel zeker) dat 225/55 echt te hoog is. De teller zal te weinig aangeven omdat de omtrek behoorlijk meer is tov de standaard 215/45x17" maat. Ik weet echter niet of banden met deze hoogte passen zonder aan te lopen in bepaalde situaties zoals scherp insturen en inveren.
Ik denk wel (weet dat bijna wel zeker) dat 225/55 echt te hoog is. De teller zal te weinig aangeven omdat de omtrek behoorlijk meer is tov de standaard 215/45x17" maat. Ik weet echter niet of banden met deze hoogte passen zonder aan te lopen in bepaalde situaties zoals scherp insturen en inveren.
-
Sporthatch
- Donateur (3x)

225 is Inderdaad te breed, loopt inderdaad bij kort draaien aan (spreek van ondervinding). 215/45/17 is voor 900/9-3 og de uiterste maat. Desondanks er andere anders over denken.