Een week of wat geleden heb ik het olie in het reservoir achter de achterbank bijgevuld.
Vanaf dit moment wil het dak niet meer open. Het dak ontgrendeld wel, zeg maar vanaf de toneaucover, maar daarna gebeurt er niets en op de SID verschijnt de melding 'softtop failure'. Ik heb het hele forum afgezocht, ook het uber softtop topic, maar alle problemen die ik tegen kom, lijken in een later stadium te zitten van het dak open en dicht doen. Mijne gaat dus helemaal niet meer open. Is het toeval dat dit gebeurt na het bijvullen, is er iets 'duurs' kapot?
Ik weet niet wat ik moet doen. Op 6 augustus verloopt de APK en er moeten wel wat dingetjes gedaan worden. Als er ook nog eens een dure reparatie van het dak bijkomt, vrees ik dat ik afstand moet gaan doen van mijn geliefde auto. De bodem van mijn zak met geld komt in zicht.......
Opvallend is dat als ik het dak ontgrendel en dan van contact af doe en handmatig de kap omhoog duw, vervolgens de auto weer op contact zet en probeer het dak te sluiten, er niets gebeurt en ik de melding krijg 'check softtop cover'. Dus niet de 'softtop failure' die ik bij het open doen krijg.
Wat kan er mis zijn? Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Even op een rijtje:
Oliepijl check
Volgens mij geen breekpen probleem