AS2 of AS3
-
Cabridiootje
- Geregistreerd lid
AS2 of AS3
Heb even het volgende vraagje.
Sinds kort in het bezit van een 9-3 cabrio se uit 1999.
Nu lees ik veel over de audiosystemen en ik wil graag weten welke er in mijne zit.
Het is zo'n dubbel DIN model met radio en cd met stuurbediening en werkt via de display van de SID2.
Er zitten 6 speakers in de auto.
Is het dan een AS2 of AS3 of is beide mogelijk en zit er ergens een losse versterker ingebouwd?
Greetz Emile
Sinds kort in het bezit van een 9-3 cabrio se uit 1999.
Nu lees ik veel over de audiosystemen en ik wil graag weten welke er in mijne zit.
Het is zo'n dubbel DIN model met radio en cd met stuurbediening en werkt via de display van de SID2.
Er zitten 6 speakers in de auto.
Is het dan een AS2 of AS3 of is beide mogelijk en zit er ergens een losse versterker ingebouwd?
Greetz Emile
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: AS2 of AS3
[]9-3 van 1999 heeft geen dubbeldin maar een 1 3/4 din modelradio en als er ook de bas deurspeakers met versterker er ook in zit heb je ook de optionele as3 uitbreiding, de 9-3 heeft 3 soorten audio,s
audio systeem 1 is de hoofdunit met cassette speler en 4 speakers is AS1.
audio systeem 2 is de hoofdunit met cd afspeler en 4speakers is AS2.
audio systeem 3 is de hoofdunit met cd afspeler en 6speakers,=+ 2x basspeakers in de deur met versterker (zit naast de rechtertunnelconsole) is AS3.
audio systeem 3 is de hoofdunit met cd afspeler en 6speakers,=+ 2x basspeakers in de deur met versterker (zit naast de rechtertunnelconsole) is AS3.
Reden: Quote verwijderd
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
Werkt die versterker dan alleen op die voor deur speakers als ik vragen mag ?jansen schreef:[]9-3 van 1999 heeft geen dubbeldin maar een 1 3/4 din modelradio en als er ook de bas deurspeakers met versterker er ook in zit heb je ook de optionele as3 uitbreiding, de 9-3 heeft 3 soorten audio,s
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
ok ,met dit antwoord ben ik heel blij. ! had vanmiddag n.l de originele speakers die ik gisteren had gekocht weer uit mijn deur gehaald omdat de speakers waarschijnlijk niet meer goed zijn, (krakend geluid). Ik dacht toen even te proberen of ik verschil zou merken als ik mijn versterker tijdens het spelen los zou halen maar hoorde echt geen verschil in mijn cabrio op de overgebleven speakers (dashboard en achterin), dacht dat de versterker ook stuk was. Maar dat klopt dan dus als de versterker die ik er ook bij had gekocht afgekoppeld word. dan alsnog maar even op zoek naar betere speakers voor in het dashboard in plaats van de 10 watts die er nu voor in zitten en in de voordeur.johnb52 schreef:Ja dat mag je vragen.
Werkt alleen op de deurspeakers.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Daar is ook al genoeg over geschreven.
Ga op zoek naar nieuwe speakers.
Je kan t zo duur maken als je zelf wilt, ik was voor 30 euro in t dashboard en 40 (of 50, weet ik niet meer) voor in de deur klaar.
Zijn speakers van Hertz.
Gebruik de zoekfunctie maar hier op t forum, en je komt genoeg tegen, inclusief de ebay link om ze te kopen.
Als je andere speakers koopt voor je deur, moet je wel een randje van die houder afknippen, lukt prima met een tangetje.
Je kan t zo duur maken als je zelf wilt, ik was voor 30 euro in t dashboard en 40 (of 50, weet ik niet meer) voor in de deur klaar.
Zijn speakers van Hertz.
Gebruik de zoekfunctie maar hier op t forum, en je komt genoeg tegen, inclusief de ebay link om ze te kopen.
Als je andere speakers koopt voor je deur, moet je wel een randje van die houder afknippen, lukt prima met een tangetje.
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
Heb je nog een tip voor andere speakers in het dashboard want er zitten nu speakers in van zo rond de 8 cm en andere speakers zijn vaak 10 cm. Van Hertz kan ik niet zo veel vinden in 8 cm. en het gat groter maken gaat niet lukken denk ik omdat je er door het raam niet bij kunt met een zaag o.i.d.johnb52 schreef:Daar is ook al genoeg over geschreven.
Zijn speakers van Hertz.
-
johnb52
- Donateur (7x)

http://m.ebay.de/sch/i.html?kw=hertz+ec ... ertz+ecx87" onclick="window.open(this.href);return false;
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
Dank je , gaan we proberen.johnb52 schreef:http://m.ebay.de/sch/i.html?kw=hertz+ec ... ertz+ecx87
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
http://www.caraudioshop.nl/hertz-dcx-87" onclick="window.open(this.href);return false; heb deze alvast gekocht. Van de week maar eens proberen.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Strak plan!
Het gaat wel beter klinken, maar pas met goede deurspeakers klinkt t goed!
Succes met solderen.
Je kan van de oude speakers de stekker afhalen, en die op je nieuwe solderen, hoef je je bedrading niet door te knippen.
Succes met solderen.
Je kan van de oude speakers de stekker afhalen, en die op je nieuwe solderen, hoef je je bedrading niet door te knippen.
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
Ok dank je, maar in de deur passen geen standaard speakers van 16,5 cm had ik gezien of je moet die opvulranden dus aan passen. En dan heb ik nog een vraag, de originele deurspeakers die ik er nu ingezet heb geven nu bij mij eigenlijk alleen extra bas effect, krijg je met vervangende speakers ook meer muziek geluid te horen zal ik maar zeggen of geven deze ook alleen maar meer bas doordat je er meer watt in plaatst ?johnb52 schreef:Strak plan!
Succes met solderen.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Alleen maar bass, wordt eruit gefilterd.
Die houder aanpassen stelt niet veel voor, alleen even dat opstaande randje met een tangetje afknippen, en vlak schuren.
Die houder aanpassen stelt niet veel voor, alleen even dat opstaande randje met een tangetje afknippen, en vlak schuren.
-
bombardier-rsv
- Geregistreerd lid
Is dit wat ? http://www.crutchfield.com/p_105CSV628/JVC-CS-V628.html" onclick="window.open(this.href);return false; via ebay iets van 35 eurie incl verzending.johnb52 schreef:Alleen maar bass, wordt eruit gefilterd.
-
johnb52
- Donateur (7x)

Als je in Amerika woont krijg je free shipping...
Ik heb speakers van Hertz erin zitten, gekocht via ebay.de
Doen t op zich wel ok. Mag niet klagen voor die 40 euro.
VdLinden kan je denk ik wel wat tips geven.
Wat is je budget?
Wie weet zit hier wat bij?
http://www.ebay.de/bhp/16-5-cm-kickbass ... 5573.m2388" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb speakers van Hertz erin zitten, gekocht via ebay.de
Doen t op zich wel ok. Mag niet klagen voor die 40 euro.
VdLinden kan je denk ik wel wat tips geven.
Wat is je budget?
Wie weet zit hier wat bij?
http://www.ebay.de/bhp/16-5-cm-kickbass ... 5573.m2388" onclick="window.open(this.href);return false;