900NG cabrio: Hoe draad trekken van kofferbak naar voren?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

900NG cabrio: Hoe draad trekken van kofferbak naar voren?

Bericht door Koppelbaas » zo 16 mar, 2014 13:26

Ben bezig met mn parkeersensoren achter. Hiervoor moet ik twee draden naar voren trekken (ja echt, dus richting dashboard). Heb het zijpaneel naast de achterbank verwijderd en de deurstrips.

De kabelboom kan ik volgen van het dashboard links van de bestuurdersstoel, achter linker zijpaneel naast achterbank. Daar verdwijnt hij in het tussenschot tussen kofferbank en achterbank.

Hoe kan ik (eenvoudig?) een draad trekken? Heb de Haynes manual bekeken maar daar staat er niets over in. Ik heb de bekleding in de kofferbak een eind weggepeuterd.

Ben nu vastgelopen halverwege de klus..... :oops:

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 900NG cabrio: Hoe draad trekken van kofferbak naar voren

Bericht door Koppelbaas » zo 16 mar, 2014 15:46

Heb een shortcut genomen. Niet de beste oplossing wel de snelste. Draad is nu door skiluik achter achterbank gevoerd, en vanaf daar achter de bekleding van de kofferbak geleid.

Evoman
Geregistreerd lid

Bericht door Evoman » zo 16 mar, 2014 15:54

Heb je losse sensoren? Of een magneet strip? Ik overweeg ook sensoren, het zicht naar achteren in echt beroerd.

carbits
Geregistreerd lid

Bericht door carbits » zo 16 mar, 2014 19:38

Voor parkeersensoren kan ik die van Waeco (900/910 serie) zeer aanraden. Deze zijn voor zover ik weet de enige die helemaal verzonken liggen zoals bij af fabriek. Montage is eenvoudig en zijn ook nog verder in te stellen.

Afbeelding

Evoman
Geregistreerd lid

Bericht door Evoman » zo 16 mar, 2014 19:39

Dat staat wel netjes. Net als af fabriek.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 16 mar, 2014 20:13

je was er bijna: onder het zijpaneel kun je verder richting achterkant evt met een extra gaatje in de bekleding. zit toch verstopt.

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » zo 16 mar, 2014 23:49

Ik heb ook de waeco ingebouwd (verzonken). Zie viewtopic.php?f=7&t=131451.
Zijn overigens niet de enige hoor. Zoek maar eens op 'flush mount' of 'flat', volgens mij is de Clifford cobra vergelijkbaar, maar dan zonder de pons. Pons heb je wel nodig om het mooi te doen.
Overigens heb ik de OEM van Waeco, van het bedrijf Tsjechische bedrijf Apri (http://www.apri.cz" onclick="window.open(this.href);return false;) Zij leveren aan VAG. Waeco plakt er weer hun sticker op.

Goedkope oplossing: http://www.aliexpress.com/item/New-mode ... 70168.html

Plaats reactie