Verlichting heeft een eigen wil..

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Arjan
Geregistreerd lid

Verlichting heeft een eigen wil..

Bericht door Arjan » di 15 aug, 2006 12:54

Mijn Saab 900 Turbo 16 Cabrio heeft het hele electrische systeen in de war lijkt het.....als ik rem zonder de verlichting aan gaan de remlichten zwak aan en de knipperlichten lichten juist op. Bij knipperlichten gebruiken gaat de hele handel aan het knipperen achter....en het gekste nog, ik voel de motor inhouden als ik tijdens gas geven mijn knipperlicht gebruik...wie weet hier iets op?

mailmichiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door mailmichiel » di 15 aug, 2006 13:01

Meestal heeft dit met aarde te maken. Ik heb al vaker met de achterlichten van sedans aarde problemen gehad.

Als ik het goed heb is het linker achterlicht geaard en voor de rechter loopt de aarde via de linker.

Als je aan de binnenkant het achterlicht opent, de unit met de lampjes erop kun je er uit klikken, heb je goede kans dat je al ergens sporen ziet van te warm geworden plastic.

Wat ik wel eens gedaan heb (verdient geen schoonheidsprijs maar werkte wel) is een extra aarde draad aan de voorkant van die unit maken (aan het juiste metaaltje - even doormeten) en dat bevestigt aan het chasis.

Zoiets zou ik eerst eens proberen. Als dat helpt is aarde het probleem. Daarna kun je het altijd nog professioneler oplossen.

Succes

Plaats reactie