Cabrio Aero uitvoering 2001

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
docfrabe
Geregistreerd lid

Cabrio Aero uitvoering 2001

Bericht door docfrabe » zo 13 aug, 2006 21:47

Hallo beste forumleden, is er ajb iemand die me wat wil/kan vertellen over de Saab 93 Cabrio in Aero uitvoering, bouwjaar 2001? Met name mbt verschillen met een 'gewone' 2 liet turbo (geen aero uitvoering?).

Enig verschil in motorvermogen? Wielen? Onderstel verlaagd? Dingen die ik niet heb gevraagd?

Vast bedank, Frank

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » zo 13 aug, 2006 22:05

Hallo Frank,
Ik vertel je hiebij het een en ander over een 9-3 Aero MY2001 Cabriolet.
De verschillen met de normale uitvoeringen zijn:

Aero heeft 205 pk / 280 Nm
Altijd elektrisch verstelbare kuipstoelen met geheugen op de bestuurdersstoel. Deze stoelen zijn behalve in de Viggen nooit in een 'mindere' uitvoering van de 9-3 geleverd.

Standaard vol lederenbekleding: Stoelen, deurpanelen, stuur, pookhoes, handrem.

17 inch ALU 36 velgen, speciale spoilerkit (van de Viggen) en een sportuitlaat.

Hoop je hiermee iets wijzer te hebben gemaakt!
Groetjes,
Sjoerd

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 14 aug, 2006 0:32

sjoerd is correct... auto heeft ook nog een aero bridge spoiler achterop en traction control.

Normale 205 pk 2 liter fpt's waren er ook maar die hadden 'slechts' normaal leren bekleding (gene kuipstoelen en vaak ook niet electrisch) maar voor de rest meestal wel identiek uitrustingsniveau. Deze normale turbo's hadden de 'oude' aeroskirts (9-3 aero mk I '99-'00) die ook op de performance modellen geleverd werden (iets subtieler vind ik persoonlijk). Standaard was 16 inch lichtmetaal. Ik weet niet zeker of deze 205 pk turbo's ook standaard traction control hadden.

docfrabe
Geregistreerd lid

Bericht door docfrabe » wo 16 aug, 2006 20:33

Collegae, bedanks voor de antwoorden. Auto is standaard niet verlaagd dus?

Ga me er eentje aanschaffen...

Frank

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » wo 16 aug, 2006 20:40

De auto is standaard wel verlaagd, net als alle Saab Aero modellen, van de Classic weet ik het trouwens niet zeker...

Gaaf dat je er eentje gaat aanschaffen! Veel succes met de zoektocht naar een mooi exemplaar, en mocht je hulp nodig hebben, ik help je graag!

Groetjes,
Sjoerd

Plaats reactie