Nadat in augustus mijn 900 NG cabrio besloot om niet meer in zijn 5 en achteruit te willen, had ik eigenlijk geen zin meer om met het bessie verder te gaan. Maar toen ik hem een paar maanden later, zielig achterop de trailer zag staan, op weg naar een stalling om de wintermaanden in door te brengen alvorens hem weg te doen, vond ik het eigenlijk toch zo'n mooie auto, dat ik besloten heb hem flink aan te pakken.
En da's gebeurd. Nieuwe koppeling, nieuwe drukgroep, nieuwe remmen rondom, nieuwe voorruit, nieuwe radiator, homokineethoes, oliedruksensor, twee nieuwe voorbanden en iets ondefinieerbaars in het schakelmechanisme en hij kan er weer tegen. Mét nieuwe APK, dat ook natuurlijk!
Het enige dat ik nog nodig heb is de deuropener aan de binnenkant van de linker voordeur. Die gaat nu met een tie-wrap en da's net niet mooi. (als iemand er nog een heeft, dan hou ik me aanbevolen)
Met deze aanpassingen moet ie nog wel een paar jaar bij me kunnen blijven, hoop ik.
Overigens, er staan nog twee klussen op het programma. De voorbumper is lelijk, die wil ik tzt vervangen (misschien heeft iemand nog een leuk adresje waar ze gebruikt maar in goede staat te krijgen zijn) én ik vind de 9-3 achterklep toch echt een stuk mooier dan het exemplaar dat er origineel opzit. Is dat 1 op 1 over te zetten, of vergt dat heel veel aanpassingen?
Maar goed, nu eerst uit de schorsing halen en hopen op een prachtige zomer!
We kunnen er weer tegenaan!
-
maccebeer
- Geregistreerd lid
Re: We kunnen er weer tegenaan!
Mooi dat je Saab bewaard is gebleven!
Een deurgreep voor aan de binnenkant heb ik als het goed is binnenkort wel over, ik heb nieuwe deurpanelen liggen om in mijn 900 te zetten met deze grepen er nog op.
Moet even kijken of de betreffende er inderdaad op zit.
Wat betreft ombouwen naar 9-3 acherkant: nee dit is niet 1 op 1. De achterlichten zijn anders, de panelen onder de achterlichten zijn anders en het slot schijnt anders te zijn. (volgens mij moet het gedeelte op de auto veranderd worden, maar ik hoet het zelf ook nog doen dus ik weet dit nog niet zeker) De klep van een 9-3 is rechter, vandaar dat de verlichting en de delen daaronder anders zijn. Er is meer over dit onderwerp geschreven op het forum.
succes
Een deurgreep voor aan de binnenkant heb ik als het goed is binnenkort wel over, ik heb nieuwe deurpanelen liggen om in mijn 900 te zetten met deze grepen er nog op.
Moet even kijken of de betreffende er inderdaad op zit.
Wat betreft ombouwen naar 9-3 acherkant: nee dit is niet 1 op 1. De achterlichten zijn anders, de panelen onder de achterlichten zijn anders en het slot schijnt anders te zijn. (volgens mij moet het gedeelte op de auto veranderd worden, maar ik hoet het zelf ook nog doen dus ik weet dit nog niet zeker) De klep van een 9-3 is rechter, vandaar dat de verlichting en de delen daaronder anders zijn. Er is meer over dit onderwerp geschreven op het forum.
succes