drukschakelaar airco pomp

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
omadoekie
Geregistreerd lid

drukschakelaar airco pomp

Bericht door omadoekie » ma 21 apr, 2014 7:06

wie kan mij verteleen waar je een nieuwe, goede gebruikte drukschakelaar kan vinden voor mijn aircopomp
de airco was afgevuld maar werkte niet dacht eerst de koppeling maar inneens had is gisteren volop koude lucht binnen dus spontaan werkt hij weer??
misschien dordat ik wat wd40 er tussen heb gespoten maar goed de draad is rechtstreeks door vorige eigenaar op de magneetspoel aangesloten dus de zender/drukschakelaar overbrugt ,ga er van uit dat hij defect is
maar kan hem niet via google etc vinden

wie kan mij vertellen welk type dat is en waar evt te koop het is en seiko pomp type ss 1210 200 cc,saab 900 ng cabrio uit 1995 2.0 motor :O:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: drukschakelaar airco pomp

Bericht door jansen » ma 21 apr, 2014 10:51

wie kan mij verteleen waar je een nieuwe, goede gebruikte drukschakelaar kan vinden voor mijn aircopomp
Druk schakelaar bevind zich achter je grill op de droger geschroeft net naast de linker koplamp.

omadoekie
Geregistreerd lid

Bericht door omadoekie » ma 21 apr, 2014 13:43

ja dat klopt
maar wat ik bedoel is de zender dan die puur op de pomp zit waar de stroom draad op gaat en andere kant naar de magneet koppeling gaat
ik denk dat dat een zender.schakelaar is dat als de pomp te heet word , hij uitschakeld of als druk te weinig is zoiets
die wil ik vervangen maar kan hem nergens vinden voor deze :?: pomp dan

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 21 apr, 2014 16:07

Das een thermoschakelaar, voor een 900ng van 1995 tot aan chassisnr.-S7013039 is het onderdeelnr.4383824.
vanaf chassisnr. S7013040- is het onderdeelnr.4632014.

omadoekie
Geregistreerd lid

Bericht door omadoekie » ma 21 apr, 2014 16:15

Top daar kan ik mee aan de gang. Veel dank hier voor :O:

omadoekie
Geregistreerd lid

Bericht door omadoekie » ma 21 apr, 2014 17:07

even vraagje vooraf
bij wissel van de thermoschakelaar moet dan de airco leeggehaald worden dus loopt het gas eruit dan
of is dit niet nodig thanks vast weer :oops:

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » ma 21 apr, 2014 18:28

De thermoschakelaar meet de temperatuur van de pomphuis, niet van het koudemiddel en zit daarom gewoon op het huis geklemd.

Plaats reactie