RHD volledig elektrisch TURBO interieur heeft kuren...

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

RHD volledig elektrisch TURBO interieur heeft kuren...

Bericht door Qabriolet » vr 02 mei, 2014 8:26

Onlangs heb ik een RHD vol elektrisch interieur in mijn 9-3 2.0t SE Cabriolet Aut. (MY00) gebouwd.

De linkerstoel werkt prima, en de rechterstoel (die dus geheugen heeft) heeft kuren: aangesloten kan je deze één keer verstellen, en dan werkt deze niet meer. Stekkertje (witte, de linker) onder de voorkant stoel loskoppelen, even wachten, en weer aansluiten om de stoel vervolgens weer één keer te kunnen verstellen.

Om de linkerstoel werkend te krijgen heb ik extra kabels met zekeringhouders moeten trekken. Vanuit het zekeringkastje naar de kabelboom onder het zekeringkastje. Zekering 16 (30 A.) ontbrak en daarzat ook maar één contactpunt i.p.v. twee. Overigens is de omschrijving van deze zekering: elektrisch bediende stoel links... Waar zit de zekering voor de rechterstoel?

Wie kan mij helpen dit mysterie op te lossen?

Jungleman
Geregistreerd lid

Re: RHD volledig elektrisch TURBO interieur heeft kuren...

Bericht door Jungleman » vr 02 mei, 2014 8:31

ik heb ergens gelezen dat electrische stoelbediening niet vanzelfsprekend voorbedraad is in een 9³

in de 9³i waar ik een jaar in heb gereden had de vorige eigenaar een Aero-interieur gelepeld. aangezien dat electrische bediend is, moest hij dus 'ergens' stroom vandaan halen. dat is gebeurd met een losse draad, ik weet alleen niet meer bij welke zekering die draad geprikt zat.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 02 mei, 2014 8:46

Shit helemaal je pb vergeten te beantwoorden :oops: :oops: :oops:

Zal vanavond nog even lezen wat je stuurde..... Excuus

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » vr 02 mei, 2014 15:07

Jungleman schreef:ik heb ergens gelezen dat electrische stoelbediening niet vanzelfsprekend voorbedraad is in een 9³
Dat klopt, dank. Daarom heb ik ook 'draden getrokken' om wel stroom te hebben onder de stoelen. De bedrading liep van onder de stoel tot aan de kabelboomstekker onder de zekeringkast. Daar komen drie van zulke multistekkers uit. Dus dat laatste stukje heb ik inmiddels overbrugt. Beiden stoelen hebben dus stroom, echter de rechterstoel heeft dus kuren.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » vr 02 mei, 2014 15:25

ik zal zo eens kijken hoe het bij mijn RHD 9000 zit. ik heb daar namelijk begin dit jaar het electrisch leer van mijn LHD 9000 Griffin gezet. nou moet ik wel toegeven dat ik een klein voordeeltje heb: bij mijn 9000 was het al voorbedraad. ik kan me herinneren dat verstelling met kleine stapjes gaat: verschuif de schakelaar en de stoel gaat een stukje in de richting die je aangeeft, en stopt dan. loslaten en weer verschuiven van de knop maakt dat de stoel weer een stukje verschuift.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » vr 02 mei, 2014 16:57

Jungleman schreef:ik kan me herinneren dat verstelling met kleine stapjes gaat: verschuif de schakelaar en de stoel gaat een stukje in de richting die je aangeeft, en stopt dan. loslaten en weer verschuiven van de knop maakt dat de stoel weer een stukje verschuift.
Dank voor je reactie.

Verstelling gaat 'traploos' bij een 9-3 OG, want de linkerkant werk prima: knopje naar voren en vasthouden, stoel naar voren totdat je het knopje weer loslaat. Rugleuning en hoogte idem dito. Bij onze 9-5 werkt dit overigens ook zo.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 02 mei, 2014 18:19

Probeer de contacten van de bedienings-en geheugen knoppen eens goed schoon te maken.

Mijne deed ook vreemd. Toen ik em eens aan de Tech had hangen kon ik zien dat er twee knoppen continue contact maakten. Na deze schoongemaakt te hebben werkte het weer feilloos.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 02 mei, 2014 18:37

Goed advies, heb ik ook al paar keer gehad. Ff schoonmaken en alles werkte weer naar behoren.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » vr 02 mei, 2014 20:03

Dank, mannen. Hoe hebben jullie de contacten schoongemaakt? Preslucht, rem reiniger, contactspray, alcohol, ... Zeg het maar.

JWF_Peters
Geregistreerd lid

Bericht door JWF_Peters » vr 02 mei, 2014 20:30

Even met een schuurpapiertje erover en misschien licht smeren met contactspray als dat al nodig is......

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 02 mei, 2014 23:27

of je hebt de geheugen draad niet aangesloten of de ecu onder de stoel kan in de kliko!

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » za 03 mei, 2014 9:01

Jungleman schreef:ik zal zo eens kijken hoe het bij mijn RHD 9000 zit. ik heb daar namelijk begin dit jaar het electrisch leer van mijn LHD 9000 Griffin gezet. nou moet ik wel toegeven dat ik een klein voordeeltje heb: bij mijn 9000 was het al voorbedraad. ik kan me herinneren dat verstelling met kleine stapjes gaat: verschuif de schakelaar en de stoel gaat een stukje in de richting die je aangeeft, en stopt dan. loslaten en weer verschuiven van de knop maakt dat de stoel weer een stukje verschuift.
Ook in een 9000 hoort de verstelling traploos te gaan. ;)

Plaats reactie