Koppeling

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
lynx67
Geregistreerd lid

Koppeling

Bericht door lynx67 » za 10 mei, 2014 12:30

Goedemorgen, ik ben in het bezit van een Saab cabrio 2.0 uit '99 welke door Hirsch is gekieteld naar ongeveer 220 Pk. Nu begint mijn koppeling een beetje te slippen wanneer ik veel vermogen vraag. Zou iemand mij kunnen vertellen voor wat voor soort koppeling ik deze het beste zou kunnen vervangen, ik zit zelf te denken aan een wat zwaarder type in plaats van een originele maar weet niet of dit zomaar kan zonder aanpassingen?

Groet, Richard.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Koppeling

Bericht door werli » za 10 mei, 2014 16:20

heey
een simpele upgrade is een viggen koppeling monteren
een spec 1 of 2 koppeling kan ook ,het is maar net wat je wil en of het dagelijks rijdbaar dient te blijven
maar heeft je slippende koppeling te maken met vermogen of slijtage ? demontage gaat het je vertellen ik gok op het tweede

mvg werner

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 10 mei, 2014 16:45

met deze pk's is het slijtage hoor en een gewone koppeling gaat prima, maar die viggen kost niet veel meer.

lynx67
Geregistreerd lid

Bericht door lynx67 » za 10 mei, 2014 17:21

Ik denk ook dat het slijtage is, maar ik denk dat het vermogen dat de platen voor hun kiezen krijgen bij een beetje ruig rijden de levensduur aardig kan verkorten! Is het qua werk goed zelf te doen? Het is geen daily driver hij mag wat mij betreft dus wel wat zwaarder zijn. Ik wil niet dat nieuwe koppelingsplaten binnen no-time weer versleten zijn, beter nu ietsje meer uitgeven en er langer plezier van hebben.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » za 10 mei, 2014 17:27

in de haynes een 3/4 sterren klus, brug, baklift en motortakel zijn nodig.
ik zou een forummer in je buurt vragen.

lynx67
Geregistreerd lid

Bericht door lynx67 » za 10 mei, 2014 22:43

Aan de kennis zal het niet liggen, maar de gereedschappen is inderdaad het probleem een beetje. Worden er wel eens klusdagen georganiseerd?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 10 mei, 2014 23:22

Maar wat heeft dit allemaal met een cabrio te maken?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 10 mei, 2014 23:26

heey
kijk hier eens : viewtopic.php?f=52&t=138162" onclick="window.open(this.href);return false;

72sonett3,,, kijk eens naar de eerste zin welke geschreven werd , kijk nadien hoeveel berichten die man geplaatst heeft
geef die man wat krediet om het forum te leren kennen (er zijn er andere die niet door de beugel kunnen )
mvg werner

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 10 mei, 2014 23:35

Maar kijk eens naar de titel, dat is niet speciaal voor een cabrio. In viewforum.php?f=7 of viewforum.php?f=22 heb je meer kans op specifieke antwoorden voor een andere koppeling.

De OP zit overigens al 4 jaar op dit forum...

Plaats reactie