windvorming 9.3 2006

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
bert58
Geregistreerd lid

windvorming 9.3 2006

Bericht door bert58 » ma 19 mei, 2014 7:19

Heb sinds een aantal maanden het nieuwere model 9.3 geimporteerd uit Duitsland, werkelijk een pracht auto en ben er zeer blij mee.Toch heb ik een vraag voor de aandere forum leden : hiervoor had ik een 9.3 cabrio van 2001, dus het oudere model, met een origineel Saab windscherm, met dit scherm had je totaal geen last van windvorming . Zelfs bij hoge snelheden en met de verwarming aan kon je in de winter open rijden. Nu echter, bij mijn nieuwe Saab met ook een origineel Saab windscherm heb ik veel meer last van windvorming,heeft iemand dezefde ervaring ? misschien een ander scherm ?
mvrgr,
Bert

Baasrijder
Geregistreerd lid

Re: windvorming 9.3 2006

Bericht door Baasrijder » ma 19 mei, 2014 16:28

Bij mij valt 't mee, maar 't is te lang geleden dat ik in een OG zat, dus kan niet meer goed vergelijken...

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » ma 19 mei, 2014 17:45

Ben het met je eens. Ik had ook een 9-3OG en nu een 9-3NG. De turbulentie is inderdaad sterker in de nieuwe. Echter hoe harder je rijdt, des te minder last je er van hebt. Dat is dan wel weer leuk. Vor mij geen reden om naar de oude terug te verlangen. De nieuwe rijdt gewoon veel beter.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » ma 19 mei, 2014 19:23

Ik heb geen vergelijk met de 9-3 OG maar rijd met de 9-3 NG al bij +/- 11 graden prima met het opvouwbare (niet standaard) windscherm. Er is dan wel enige turbulentie maar ook bij hoge snelheid en de verwarming aan goed te doen.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » ma 19 mei, 2014 20:45

Ik heb dezelfde als rdehaan en ook behoorlijk last van terugslaande wind. Ik denk dat het met de diepte te maken heeft van de auto. Bij mijn Classic Caabs geen enkele last met scherm en daar zit je diep in.

Plaats reactie