Beste allen,
Ik heb inmiddels sinds aankoop +/- 10.000 heerlijke kilometers gereden zonder problemen in mijn ´01 Aero cabrio.
Echter, sinds kort heb ik een probleem met het dak. Als ik hem open stopt hij als hij ongeveer 15 cm boven de dakrand is. Als ik het knopje nogmaals indruk lijkt hij zich ´er doorheen´ te duwen en gaat hij wel gewoon open. Dichtdoen is geen probleem.
Toen dat gebeurde realiseerde ik mij dat ik de Saab, op het checken van de motorolie, wellicht te weinig liefde heb gegeven.
Mijn vra(a)g(en): Zijn er (bewegende) delen van de dakconstructie die onderhoud nodig hebben / die je zo nu en dan moet smeren?
Verdere tips over zaken die ik aan mijn Saab beter moet bijhouden of onderhouden zijn van harte welkom.
Alvast dank, groet
9-3 cabrio aero onderhoud
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: 9-3 cabrio aero onderhoud
Denk dat je microschakelaar van je tussenpositie niet meer correct werkt , dat is een klein schakelaartje die linksachter op het schaniermechanisme van je dak zit.Als ik hem open stopt hij als hij ongeveer 15 cm boven de dakrand is
-
paul.schouten
- Geregistreerd lid
Oke dank, ik ga er zaterdag uitgebreid mee aan de slag.
Nog andere tips??
Nog andere tips??
-
AeroR
- Geregistreerd lid
En? Al verder gekomen?
Voor zover ik weet is aan mijn dakmechanisme nog nooit iets gesmeerd. Microswitches geven hier soms problemen, behalve als het warm genoeg is. Kwestie van voorzichtig terugbuigen.
Neem aan dat je deze al gevonden had: viewtopic.php?f=37&t=82971" onclick="window.open(this.href);return false; , viewtopic.php?f=37&t=136785" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor zover ik weet is aan mijn dakmechanisme nog nooit iets gesmeerd. Microswitches geven hier soms problemen, behalve als het warm genoeg is. Kwestie van voorzichtig terugbuigen.
Neem aan dat je deze al gevonden had: viewtopic.php?f=37&t=82971" onclick="window.open(this.href);return false; , viewtopic.php?f=37&t=136785" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Ook je cabrioletkap heeft een olie reservoir, en dat kun je nog checken of er voldoende hydraulische olie in zit. Eventueel bijvullen en over enige tijd weer controleren. Als er olie weg is, kunnen de cilinders lek zijn. Is namelijk een gesloten systeem dat géén olie mag verbruiken.paul.schouten schreef:Als ik hem open stopt hij als hij ongeveer 15 cm boven de dakrand is. Als ik het knopje nogmaals indruk lijkt hij zich ´er doorheen´ te duwen en gaat hij wel gewoon open. Dichtdoen is geen probleem.
Toen dat gebeurde realiseerde ik mij dat ik de Saab, op het checken van de motorolie, wellicht te weinig liefde heb gegeven.
Succes!