Wrappen of lakken??

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
RobbieF57
Geregistreerd lid

Wrappen of lakken??

Bericht door RobbieF57 » za 26 apr, 2014 19:33

Hallo allemaal,

Mijn zilvergrijze 9.3 cabrio uit '99 ziet er -vanwege jarenlang goed onderhoud, en het feit dat er in de winter niet mee gereden wordt- nog steeds prachtig uit. Toch heb ik nog een cosmetische wens, en zou ik de (matzwarte) A-stijlen graag in de kleur van de rest van de auto willen hebben. Latere bouwjaren hebben dat ook, en ik vind dat een stuk mooier staan.
Nu zit ik te twijfelen tussen spuiten (permanent), of wrappen . Weten jullie of wrappen mogelijk is op lakkleur, of is de klant gebonden aan het assortiment van de leverancier(s)?

Graag jullie advies.

Fijn weekend

Grtz

Rob

N2024
Geregistreerd lid

Re: Wrappen of lakken??

Bericht door N2024 » za 26 apr, 2014 21:00

Ik zou lakken. Je hebt idd meer kleurkeuze, zit er netter/strakker ook. Vergis je niet, een wrap zit er max 3 jaar op.

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » za 26 apr, 2014 21:16

En niet te vergeten: steenslag, folie kan veel minder hebben dan lak.

Je kan nog wel een beschermde laag folie er overheen laten zetten.

Ik denk dat er weinig prijsverschil zit tussen spuiten en wrappen.

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 25 jun, 2014 23:28

Je kan hem ook laten plastidippen, snel, goedkoop en zo er weer af te trekken 8) Is een soort rubber en dus elastisch. Heb zelf het dak van mijn Civic gedaan maar dat viel nog niet mee met een spuitbusje in de buitenlucht. Zoiets moet je dan toch professioneel laten doen of zelf de middelen hebben om het er echt mooi op te krijgen. Probleem ook hier is dat de exacte kleur van jouw auto er waarschijnlijk niet is. Verder is dat plastidip echt ideaal spul, een rage in de USA op dit moment en dus in NL soms ook wat lastiger verkrijgbaar.

Wrappen is lang niet zo mooi als ze die kleur al hebben (denk ook van niet). Bovendien duurder dan plastidippen. Heb het dak van mijn Civic eerst gewrapt met Dinoc carbon 3D van 3M en dat stond echt heel erg mooi. Probleem was echter dat het toch weer losliet helaas, toen maar geplastidiped.

Uiteindelijk denk ik ook dat je het beste kan laten spuiten op kleur. Ziet er netjes en strak uit en je wil die kleur permanent erop hebben dus...Spuiten van die twee A-stijlen zal je de kop niet kosten schat ik. Wel een goeie spuitert zoeken hey :wink:

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » wo 25 jun, 2014 23:52

Je kunt ook aan Descendent vragen of ie misschien binnenkort een mooie zivergrijze voor-achterbumper+ skirtset overheeft.....want dat heeftie :P

Plaats reactie