Nieuwe aanwinst!

Voor alle Saab cabrio rijders
turbotom
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe aanwinst!

Bericht door turbotom » do 20 mar, 2014 20:24

Nieuwe schakelaar bij de dealer gehaald?En wat kost deze dan?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 20 mar, 2014 20:26

Gewoon een gebruikte lijkt mij.

djveninga
Geregistreerd lid

Bericht door djveninga » do 20 mar, 2014 20:37

Ik heb hem inderdaad vervangen voor een gebruikt exemplaar, hoewel ze volgens Saabdealer RAC in Rotterdam ook nog nieuw te verkrijgen zijn...maar heb ik verder niet meer naar gevraagd gezien mijn exemplaar zijn werk doet.

djveninga
Geregistreerd lid

Bericht door djveninga » vr 02 mei, 2014 20:31

Weer wat klusjes uitgevoerd!
"Nieuw" grilletje, uitlaat gerepareerd, juist dashboardklepje gemonteer, mooiere niet versleten ruitschakelaars geplaatst en last but not least mijn beige op de kop getikte tonneua covers geruild voor antreciete!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » zo 04 mei, 2014 18:56

[quote="Sapphire"][quote="djveninga"]Vul ik hem via dat inbus dopje ook bij?[/quote]
Ja, met behulp van een klein trechtertje. Als je dat niet hebt, +/- 1 euro bij de Action heb je een setje waar ook een hele kleine bij zit.

[quote="Rik Tuin"]Als je de retourslang van het reservoir los haalt en de auto midden onder op bokt, dan kun je zonder de motor te starten heel gemakkelijk de olie van de stuurbekrachtiging verversen. Je dient gewoon het stuur een aantal keren helemaal heen en weer te draaien. De olie loopt dan in een rustig tempo uit het systeem. Als je de motor start loopt de olie in een razend tempo uit het reservoir en heb je aan een liter niet genoeg. Haal uiteraard wel eerst de oude olie eruit en zorg dat het reservoir goed gevuld blijft tijdens deze werkzaamheden. Uiteraard dien je wel even de aansluiting van de retourslang op het reservoir af te doppen. Gewoon oud stukje slang erop met een bout erin.[/quote]
Dit kan ik niet helemaal volgen. Of het er nou snel of langzaam uit loopt, de inhoud van het systeem blijft toch hetzelfde? Je hebt imho aan een liter altijd genoeg, ik heb het al vaak genoeg ververst en nooit te kort gehad. Daarbij kun je - zeker als er nu ATF in zit zoals bij Dirk - beter 2 liter kopen en eerst spoelen, daarvoor kun je wat minder dan een liter gebruiken, want je hoeft het systeem niet op te toppen. Tot slot wil je ALLE vloeistof verversen en niet alleen die in het stuurhuis. De vloeistof in het reservoir wil je dus ook vervangen. Een manier om het zonder kliederen te doen is met een pompje eerst het reservoir leeg zuigen en daarna de slang pas afkoppelen.[/quote]

Uiteraard blijft de inhoud van het systeem hetzelfde. Bij de methode waarbij de motor niet draait, is één en ander echter veel beter te doseren omdat de olie er langzaam uitloopt ipv heel erg snel zoals dat bij een draaiende motor het geval is (weet ik uit ervaring). Kortom, ik vind dit veel plezieriger werken.

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Bericht door NeufegliseThierry » ma 05 mei, 2014 20:57

Potverdorie Dirk, ziet er goed uit :thumbup2:

Enige vraag nu nog: wanneer komt 'ie te koop en wat is de vraagprijs ;-) geef me maar een seintje wanneer je er op uitgekeken bent.

O ja, kleine update mbt de SA: velgen worden momenteel gestraald, bijgewerkt en gecoat (Sunburstvelgen dus) en de striping gaat er ook binnenkort op.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » di 01 jul, 2014 16:33

Oef, plaatje is ze hoor djveninga! :D

Plaats reactie