Dak stopt bij het openen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Kizzy
Geregistreerd lid

Dak stopt bij het openen

Bericht door Kizzy » di 19 aug, 2014 11:48

Na de eerste 20 cm stopt het openen. De ecu denkt dat er iets mis is door te veel weerstand.
Het gebeurd op het moment dat het voorste en tweede paneel zou moeten vouwen. Is er soms een kabel dat dit moet vergemakkelijken ( en dus door) of is de pomp versleten of druk te laag?
Eens dit dode punt voorbij gaat alles even vlot als zou moeten

rd motorsport
Geregistreerd lid

Re: Dak stopt bij het openen

Bericht door rd motorsport » di 19 aug, 2014 11:51

even met tech2 laten controleren wat er mis is, waarschijnlijk microschakelaar 5eboog

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » di 19 aug, 2014 12:51

Je zal eerst wat meer info moeten geven wat betreft het bouwjaar en/of modeljaar 900ng /93 og de ene werk electrisch en de andere hydraulisch :D

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » di 19 aug, 2014 14:42

Indien een 9-3OG, dus hydraulisch. Kijk even of er nog voldoende hydraulische vloeistof in het reservoir zit. Even achterbank naar voren. Twee dopjes met een vork verwijderen. Vier kunststof kruiskopschroeven uit de bodem los draaien. Met dopsleutel 13 de 8 ( 3 aan de voorkant, 2 boven op en 3 aan de achterkant) bouten losdraaien. Deksel lichten/ naar achteren open klappen. En voilà, daar zie je het reservoir.

Bijvullen met hydraulische vloeistof (http://www.rendcarparts.nl/nl/rd-Saab/s ... 59-3ss.php)? Lange schroevendraaier onder de motor zodat deze zo blijft staan. Met weer sleutel 13 het koperkleurige boutje losdraaien. Met een kleine trechter of spuitje vloeistof bijvullen.

Als je vloeistof niveau te laag is, zijn waarschijnlijk enkel of meerder cilinders aan vervanging/revisie toe. Of je vult de rest van dit cabriolet seizoen regelmatig de olie bij... (spreek uit ervaring)

Bij een 900NG (elektrisch) is het een heel ander verhaal en voor mij reden geweest om een 9-3OG te kopen...

Controle met Tech2 zoals RD Motorsport adviseert zou ik altijd doen, en geeft geen melding van te laag vloeistof niveau.

Succes!

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » di 19 aug, 2014 18:55

rd motorsport schreef:even met tech2 laten controleren wat er mis is, waarschijnlijk microschakelaar 5eboog
Waar bevindt deze micro switch zich? Ik had de koffer volgepropt en sindsdien dit probleem. Als ik het dak manueel verder plooi tijdens het openen lukt het wel

rd motorsport
Geregistreerd lid

Bericht door rd motorsport » di 19 aug, 2014 20:33

Heb je epc op je computer

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » di 19 aug, 2014 23:27

Geen epc maar ik dacht dat in Haynes de micro switches staan aangegeven.
Kan misschien ook online vinden

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » wo 20 aug, 2014 9:24

De micro switch in de dakopbergzak ivm het volproppen v/d kofferruimte misschien ontregeld?

Kizzy
Geregistreerd lid

Bericht door Kizzy » wo 20 aug, 2014 22:39

Daar dacht ik eerst ook aan.
Eens naazien

Plaats reactie