te hete stoelverwarming

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
JorisBotman
Geregistreerd lid

te hete stoelverwarming

Bericht door JorisBotman » do 28 aug, 2014 13:22

Beste forumleden,

Vanochtend ben ik bijna geroosterd door mijn stoelverwarming. Ik de lichtste stand werd het onder de linker bil (sorry voor de details) bloedheet en begon het verbrand te ruiken.

Vorige week merkte ik dat de stoelverwarming het niet meer deed. Hij brande een paar seconden en sloeg dan zonder warm te worden vanzelf weer uit. Vanochtend ging hij spontaan aan (misschien door mijn vriendin die er gisteren voor het laatst in reed) en werd hij dus te heet.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Groet Joris
(Saab cabrio 93 uit 2003)

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: te hete stoelverwarming

Bericht door rdehaan » do 28 aug, 2014 21:36

Dat heb ik ook 1 keer gehad. Het begon zelfs pijn te doen, het leer bloedheet en een brandlucht.
Met de hand uitgezet (knopje dashboard) en daarna nooit meer voorgekomen... (?)

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » vr 29 aug, 2014 8:35

http://www.telegraaf.nl/autovisie/blog/ ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » vr 29 aug, 2014 8:39

zo komt die zeer gewilde optie in een ander licht te staan auww :lol:

JorisBotman
Geregistreerd lid

Bericht door JorisBotman » vr 29 aug, 2014 22:07

Vandaag nog eens geprobeerd. 10 minuten deed hij het perfect. Daarna ging die zelf uit en was niet meer aan te krijgen. Telkens brand het stoeverwarmingsteken dan 5 seconden en daarna springt hij vanzelf uit.
Ik dacht eiegenlijk dat het verwarmingsmatje stuk zou zijn maar omdat hij het vandaag 10 minuten perfect deed twijfel is weer of het niet iets in de electronica is....

Morgen nog maar eens proberen. Misschien moet het eerst goed koud zijn buiten...

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » vr 29 aug, 2014 22:40

Heb ik ook gehad, linkerbilverbranding (bijna dan) Was bijna draadbreuk/doorbranding in matje, hij gaat zich dan een tijdje als gloeilamp gedragen. Vervangen van het matje is de oplossing. Dit komt vaak voor.

Plaats reactie