Nieuwe speakers achtering 9-3 cabrio '99

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Giaccotto
Geregistreerd lid

Nieuwe speakers achtering 9-3 cabrio '99

Bericht door Giaccotto » do 14 aug, 2014 10:58

Goedemorgen,

Na helaas de verkeerde speakers achter in mijn cabrio te hebben gebouwd (te hoog RMS), ga ik ze er weer uit halen en vervangen door de juiste. Nu zitten er momenteel 16 cm speakers en, en deze passen eigenlijk niet. Ik heb daarom de speaker rand moeten buigen, en daarmee de speakers passend gemaakt. Nu leek het mij handig om ditmaal maar meteen de juiste speakers te kopen :-). Dat geldt dan zowel voor rms alsmede ook voor de omvang. Op een engels saab forum lees ik dat iemand er 13 cm speakers in geplaatst heeft (http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.ph ... pic-heavy/" onclick="window.open(this.href);return false;), maar bij velen lees ik dat ze, net zoals mij, 16 cm speakers geplaatst hebben.

Wat is nu eigenlijk de juiste maat? heeft iemand misschien een voorbeeld van welke speakers ze zelf in hun cabrio achter in hebben gebouwd?

Groeten,

Lennart

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Re: Nieuwe speakers achtering 9-3 cabrio '99

Bericht door wysiwyg » do 14 aug, 2014 22:37

IK heb er JBL GTO328 speakers ingezet (4 ohm). Verwacht er trouwens niet teveel van. Weet niet of je AS3 hebt. In dat geval ben je beter uit met goede dash-speakers

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » do 14 aug, 2014 23:30

De speakers die je noemt zijn toch daag speakers?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » vr 15 aug, 2014 9:30

wysiwyg schreef:IK heb er JBL GTO328 speakers ingezet (4 ohm). Verwacht er trouwens niet teveel van. Weet niet of je AS3 hebt. In dat geval ben je beter uit met goede dash-speakers

Ik neem aan dat je deurspeakers bedoelt?

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » vr 15 aug, 2014 9:39

Nope. Bedoel dash speakers. Als je met de kap open rijdt hoor je die achterspeakers toch niet zo heel goed en de deurspeakers zijn alleen voor de lage tonen. Blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak..

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » vr 15 aug, 2014 10:07

Ach domme ik. Ik bedoelde inderdaad je dash speakers... Tja eventueel kan ik ook de speakers achter weg halen en er niet iets voor terug zetten...

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » zo 17 aug, 2014 11:21

Lees sit topic eens: viewtopic.php?f=7&t=130024

Zelf heb ik de originele speakers vervang door 160 mm. exemplaren van Infinity Reference 6532 SI, omdat deze toen in de aanbieding waren... I.c.m de originele radio/cd-speler incl. AS3 prima geluid wat mij betreft. Zowel klank als volume (ben redelijke muziek fanaat en heb altijd 'eigen' muziek (via m'n iPod en CdConnect van Saabaux.com) aan als ik rij, zelden de radio...). In het dashboard zitten Boston Acoustics S35's en in de deuren nog de originele speakers.

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » zo 31 aug, 2014 18:49

En, wat is de stand van zaken m.b.t. je speakers, Lennart?

Giaccotto
Geregistreerd lid

Bericht door Giaccotto » ma 01 sep, 2014 10:22

Hey hallo,

Die is alsvolgt; Vandaag gaan er nieuwe speakers voorin. ik had eerder al hertz speakers gekocht. nu dacht ik dat het rms vermogen te hoog lag, maar dat blijkt niet zo te zijn dus worden deze alsnog geplaatst. Later deze week haal ik de nieuw ingebouwde speakers achter weer weg. Ik heb geen zin om nogmaals geld te spenderen aan nieuwe speakers, dus eigenlijk zit ik er over na te denken om de bekabeling 'af te doppen' met een kroonsteentje en het daaarbij te laten. Ik hou dan de deurspeakers en de dashboardspeakers over. Ik heb meerdere malen al gelezen dat de toevoeging van de speakers achterin minimaal is, dus daar gok ik het dan ook maar op.

Plaats reactie