lekkende slang cabriopomp naar cylinder

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gerard1978
Geregistreerd lid

lekkende slang cabriopomp naar cylinder

Bericht door Gerard1978 » za 13 sep, 2014 13:23

Heeft iemand ervaring met het vervangen van een van de slangen welke van de pomp (motortje) van de cabriokap naar de cylinders lopen?
Ik zit met een slang welke behoorlijk kapot is aan het begin, dus vlakbij m'n pomp. Ik heb al een poos een olie lek in m'n compartiment achter m'n achterbank met olie onder het motortje, dus kan haast niet anders dan dat het die slang is aangezien deze vrijwel geheel doorgerafeld is. Er staan letters op de slangen welke overeenkomen met een bepaalde aansluiting op de pomp, in mijn geval betreft het slang U.

Na informeren kwam ik erachter dat deze originele slangen erg erg prijzig zijn. Daarnaast nog geen idee hoe ik het klusje zou kunnen klaren.

Bij enkele andere slangen is het plastic ook al beschadigd, wellicht is dit gebeurt met het openhalen van het compartiment voor het bijvullen van de olie ofzo.... (slangen schuren tegen de scherpe randen van het motorblokje).

Is er een mogelijkheid dit te vervangen met 'standaard' verkrijgbare slangen?

fotootje:
https://www.dropbox.com/s/sxh49vvkakkrjrx/foto.JPG?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie