airbag lampje brandt na verwisselen stuur

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

airbag lampje brandt na verwisselen stuur

Bericht door Rik Tuin » za 20 sep, 2014 19:55

Ik heb vandaag een ander stuur in mijn 9-3 Aero geplaatst, nl. een /lederen/houten stuur. Dezelfde airbag module die er inzat weer gemonteerd en wat denk je? Airbag lampje brandt nu. Kan het er mee te malen hebben dat ik de airbag module gisteravond heb verwijderd en zonet weer terug geplaatst?

Heb gisteren tevens het dashboard verwijderd en de klokkenwinkel om een lampje van de snelheidsmeter te vervangen. Vanavond alles weer terug gezet, enige dat nu een storingsmelding geeft is zoals gezegd de airbag.

Iemand een zinnig idee?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: airbag lampje brandt na verwisselen stuur

Bericht door werli » za 20 sep, 2014 20:33

heey
je zal het contakt opgezet hebben tijdens de demontage ,of je hebt de sleepring kapot gekregen
lampje gaat vanzelf uit na diverse malen het contakt te gebruiken indien er geen storing is ,anders blijft die gewoon branden
mvg werner

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » za 20 sep, 2014 21:02

Dank voor jouw reactie.

Ik heb inderdaad het contact meerdere keren aan- en uitgezet met gedemonteerd stuur vanwege het inbouwen van de Clarion interface tussen stuur en nieuw te plaatsen Clarion radio. Zou dat de reden kunnen zijn?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 20 sep, 2014 21:41

ja dat is de reden als je geduld hebt gaat het airbag lampje na een tijd vanzelf weer uit!

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » za 20 sep, 2014 22:04

Beiden hartelijk dank voor jullie reactie. Ik laat de zaak voorlopig mooi zitten en dan zal het lampje wel uitgaan.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door klaasj » ma 22 sep, 2014 23:00

Wat heb je met het aerobics stuur gedaan

Rik Tuin
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Rik Tuin » ma 22 sep, 2014 23:16

Dat Aero stuur is inmiddels bij een ander forum lid beland en het carbon dashboard bij weer een ander.

Plaats reactie