Heeft iemand een idee waar de schakelaar zit voor de kofferbakverlichting van de classic cabrio?
Is het een normale drukschakelaar, of kwik?
groet, John
waar zit schakelaar kofferbakverlichting classic cabrio?
-
JS Jacobs
- Geregistreerd lid
Die zit toch gewoon op het lampje zelf?
Wit knopje met 3 standen
"tekening:"
............ [] altijd aan
[lampje] [] altijd uit
............ [] aan als klep open is
Weet niet precies of dit de goeie standen zijn, want het lampje doet het bij mij niet als de klep open gaat. Moet hem dus handmatig aanzetten
Staat wel in het boekje
Jasper
Wit knopje met 3 standen
"tekening:"
............ [] altijd aan
[lampje] [] altijd uit
............ [] aan als klep open is
Weet niet precies of dit de goeie standen zijn, want het lampje doet het bij mij niet als de klep open gaat. Moet hem dus handmatig aanzetten
Staat wel in het boekje
Jasper
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Ja.... maar hoe 'weet' de schakelaar of de klep open is?JS Jacobs schreef:... aan als klep open is
Uit een discussie op een ander forum herinner ik me inderdaad dat er een kwikschakelaar aan een hefboompje ergens aan de klep zit. Zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn als je eens in de bak duikt en goed langs de randen en bij de scharnieren kijkt. Het verbaasde me dat SAAB een kwikschakelaar toepast, als een mechanisch contact, zoals op de 95/96 of andere 900 net zo goed werkt.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
cobra427
- Geregistreerd lid
-
John
- Geregistreerd lid
Die van mij is van 1991. Daar zie ik geen schakelaar ter hoogte van het achterlicht (wel een stootrubbertje, maar daaraan zit geen schakelaar).cobra427 schreef:Inderdaad een mechanische schakelaar. Zwart puntje terhoogte van je linker achterlicht.
Als je h´m indrukt moet je lampje uiteraard uitgaan.
Iemand een idee bij een cabrio van 1991?
-
karel koekjes
- Geregistreerd lid
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Gisteren heb ik gekeken bij de '93 cabrio van een kennis, daar zit in de afwerklijst op de rand van de kofferbak, tussen het linker achterlicht en het reservewiel, een klein zwart knopje en een schroefje van een schakelaar.John schreef:Iemand een idee bij een cabrio van 1991?
Overigens deed zijn kofferbakverlichting het ook niet... De lichtschakelaar op het lampje heeft drie standen, maar er zijn maar twee contacten aangesloten. Het lijkt er op dat de schakelaar is voor 'altijd uit' of 'aan/uit bij openen deksel'.