waar zit schakelaar kofferbakverlichting classic cabrio?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
John
Geregistreerd lid

waar zit schakelaar kofferbakverlichting classic cabrio?

Bericht door John » do 24 aug, 2006 12:09

Heeft iemand een idee waar de schakelaar zit voor de kofferbakverlichting van de classic cabrio?

Is het een normale drukschakelaar, of kwik?

groet, John

JS Jacobs
Geregistreerd lid

Bericht door JS Jacobs » do 24 aug, 2006 13:17

Die zit toch gewoon op het lampje zelf?
Wit knopje met 3 standen
"tekening:" :oops:

............ [] altijd aan
[lampje] [] altijd uit
............ [] aan als klep open is

Weet niet precies of dit de goeie standen zijn, want het lampje doet het bij mij niet als de klep open gaat. Moet hem dus handmatig aanzetten :(
Staat wel in het boekje :idea:

Jasper

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » do 24 aug, 2006 13:31

JS Jacobs schreef:... aan als klep open is
Ja.... maar hoe 'weet' de schakelaar of de klep open is?
Uit een discussie op een ander forum herinner ik me inderdaad dat er een kwikschakelaar aan een hefboompje ergens aan de klep zit. Zou toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn als je eens in de bak duikt en goed langs de randen en bij de scharnieren kijkt. Het verbaasde me dat SAAB een kwikschakelaar toepast, als een mechanisch contact, zoals op de 95/96 of andere 900 net zo goed werkt.

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 24 aug, 2006 13:55

Voor de klep van een 99 (die qua constructie op de cabrio lijkt, toch?) wordt een gewone mechanische schakelaar gebruikt.

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » do 24 aug, 2006 18:41

paul99gl83 schreef:Voor de klep van een 99 (die qua constructie op de cabrio lijkt, toch?) wordt een gewone mechanische schakelaar gebruikt.
Inderdaad een mechanische schakelaar. Zwart puntje terhoogte van je linker achterlicht.

Als je h´m indrukt moet je lampje uiteraard uitgaan.

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 24 aug, 2006 19:34

cobra427 schreef:Inderdaad een mechanische schakelaar. Zwart puntje terhoogte van je linker achterlicht.

Als je h´m indrukt moet je lampje uiteraard uitgaan.
Die van mij is van 1991. Daar zie ik geen schakelaar ter hoogte van het achterlicht (wel een stootrubbertje, maar daaraan zit geen schakelaar).

Iemand een idee bij een cabrio van 1991?

karel koekjes
Geregistreerd lid

Bericht door karel koekjes » vr 25 aug, 2006 18:25

Onder de pen aan de karosserie zit de schakelaar voor de kofferbakverlichting.Er is geen kwikschakelaar volgens mij.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » zo 03 sep, 2006 10:26

John schreef:Iemand een idee bij een cabrio van 1991?
Gisteren heb ik gekeken bij de '93 cabrio van een kennis, daar zit in de afwerklijst op de rand van de kofferbak, tussen het linker achterlicht en het reservewiel, een klein zwart knopje en een schroefje van een schakelaar.
Afbeelding

Overigens deed zijn kofferbakverlichting het ook niet... De lichtschakelaar op het lampje heeft drie standen, maar er zijn maar twee contacten aangesloten. Het lijkt er op dat de schakelaar is voor 'altijd uit' of 'aan/uit bij openen deksel'.

Plaats reactie