Stuurhuis 900 ng cabriolet

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
170pk
Geregistreerd lid

Stuurhuis 900 ng cabriolet

Bericht door 170pk » za 25 okt, 2014 21:32

Problemen met het stuurhuis, zo slecht dat de banden totaal afgesleten zijn en de wegligging slecht is. Te gevaarlijk om door te rijden. Dus op zoek naar een vervanger. Wie heeft er tips of een stuurhuis. Iemand ervaring en kennis van type, moet het een 900 ng zijn of kan een vroege 9-3 ook?

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Stuurhuis 900 ng cabriolet

Bericht door sveba » za 25 okt, 2014 21:36

de eerste vraag die bij me opkomt is hoe weet je zo zeker dat het je stuurhuis is?

170pk
Geregistreerd lid

Bericht door 170pk » za 25 okt, 2014 22:31

Ik kan geen bocht normaal nemen zonder dat de auto eigenlijk rechtdoor wil. Sturen gaat zwaar en het stuurhuis maakt een krakend geluid als ik korte draaibewegingen maak. Bocht naar rechts hoor ik een zuigend geluid. Vooral een bocht op de snelweg is dramatisch omdat deze niet normaal genomen kan worden.

Gisteren de zomerbanden eraf gehaald en beide voorbanden zijn aan de binnenkant afgesleten tot op het binnenwerk.

maccebeer
Geregistreerd lid

Bericht door maccebeer » zo 26 okt, 2014 12:21

Zou toch even naar rubbers kijken....

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » zo 26 okt, 2014 13:13

Ja, kan van alles zijn behalve het stuurhuis.
170pk schreef:...krakend geluid als ik korte draaibewegingen maak.
Homokineet b.v.

170pk
Geregistreerd lid

Bericht door 170pk » zo 26 okt, 2014 16:55

maccebeer schreef:Zou toch even naar rubbers kijken....

Welke rubbers denk je, kan misschien gelijk alles meenemen en controleren.

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » zo 26 okt, 2014 17:27

ik zou de auto even op de brug zetten en het gehele onderstel en stuurinrichting aan een goede inspectie onderwerpen al dan niet vergezeld van een expert, om zodoende de werkelijke oorzaak vast te stellen. er zijn zeer veel andere delen die sneller in aanmerking komen voor vervanging/defect raken dan je stuurhuis.
wil natuurlijk niet zeggen dat het het stuurhuis niet is maar dit is toch wel heel lastig te bedenken als je niet bij de auto in de buurt bent.

170pk
Geregistreerd lid

Bericht door 170pk » zo 26 okt, 2014 18:31

Vrijdag op de brug gehad en alles goed nagekeken. Stuurhuis is kapot en moet vervangen worden.
We hebben er ook mee gereden en gekeken wat nog meer aan vervanging toe is. Vandaar ook mijn onderwerp, stuurhuis. Ik kom verschillende types tegen en wil zeker weten welke passen of welke past.

Mijn Caab is uit 1994 en past daar ieder stuurhuis op, ook van een eerste serie 9-3?

Plaats reactie