Brandstofmeter probleem 9-3 2003

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Hansje87
Geregistreerd lid

Brandstofmeter probleem 9-3 2003

Bericht door Hansje87 » do 23 okt, 2014 23:28

Hallo mede saabliefhebbers,

Ik heb sinds deze week een 9-3 cabrio 2.0t uit 2003. alles ging goed en de auto rijdt fantastisch tot dat ik de tank volgooide...
Ik had gisteren even 20 euro getankt om hem naar de garage te rijden voor een beurt. Alles werkte toen, meter steeg tot net boven een kwart en de boordcomputer gaf netjes aan hoeveel ik kon rijden.
Nu tankte ik hem net vol en daarna kwam de meter de hoek niet meer uit, reservelampje brand en de boordcomputer geeft alleen maar streepjes aan.. Nu heb ik zelf een autocom uitleescomputer en die gaf het volgende aan : foutcode P0463 sensor brandstofniveau, te hoog signaal.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn of herkent iemand dit?
Ook valt het me op dat m'n radio een licht ruis heeft op alle frequenties, antenne zit gewoon goed en ik hoorde het ook ineens, net of het spontaan opkwam zetten. De cd speler werkt verder prima zonder ruis. Komt iemand dit soms ook bekend voor?

Ik hoor graag jullie feedback en hopelijk zijn het kleinigheidjes en kan ik snel weer genieten van m'n mooie 9-3 cabrio.

Groetjes Hans.

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Brandstofmeter probleem 9-3 2003

Bericht door RoelandV » do 23 okt, 2014 23:40

De meter van het brandstofniveau is weleens tijdelijk de weg kwijt.
Jouw probleem doet zich nog weleens voor als je echt helemaal volgetankt hebt.
Radioprobleem herken ik niet, maar wellicht een ander forumlid wel.

Hansje87
Geregistreerd lid

Bericht door Hansje87 » do 23 okt, 2014 23:45

Heb hem inderdaad helemaal volgegooid, daarna zo'n 50 km gereden. Morgen moet ik zo'n 120 km rijden dus eens kijken wat die dan doet.

rdehaan
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door rdehaan » vr 24 okt, 2014 1:46

Ik heb hetzelfde gehad. Tank was half vol en vervolgens volgegooid net voor een lange rit. Nog ff een beetje extra er in. Auto gestart: brandstof meter onder in het rood en lampje ging branden. Pas nadat er een paar liter uit was herstelde het probleem zich.

Hansje87
Geregistreerd lid

Bericht door Hansje87 » vr 24 okt, 2014 13:59

Vanmorgen heeft die 2 seconden bovenin gestaan en daarna daalde die meteen, nu ongeveer 150 km gereden maar helaas geen verbetering. Heb maar een afspraak bij europacar in Beuningen gemaakt, die denken aan de tankmeter die bij de benzinetank zit.

postma
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door postma » vr 24 okt, 2014 16:41

Ik heb dit ook af en toe, als je de auto een paar uur laat staan is het opgelost, althans bij mij.

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 25 okt, 2014 17:50

even accu pool loshalen... uurtje laten staan en weer aansluiten.
alles is dan netjes "gereset"

denk dat je meter dan weer normaal werkt..

blue city
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door blue city » za 25 okt, 2014 18:35

:D

Heb ik bij de Steel Grey ook eens gehad. Net in de buurt van Lemmer. Had hem nokvol getankt. Volgens Albert van Schaap de vlotter. niet alleen duur, maar ook slecht leverbaar, (volgens dealer.) Idd even laten staan en hij deed het weer.
Sinds die keer tank ik hem nooit meer nokvol, en geen probleem meer gehad.
:mrgreen: Ik ben overigens net boer Jansen, bij wie de benzine nooit duurder wordt. Ik tank altijd voor een Geeltje normalerwijs.

:O:

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 25 okt, 2014 19:12

:offtopic: Tja ...Garry,,, Ik gooi hem altijd vol en rond het bedrag dan mooi rond af dus altijd (te) vol... nooit een probleem...dus geen boer Jansen en Twente... hoewel we natuurlijk wel Zeeuws tanken in Duitsland...1,45.9 voor E10 kan ik hier niet eens krijgen bij NL pompen.. Normale benzine kost hier 1,69.9

Maar dat kost het benzine meter probleem niet op

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » za 25 okt, 2014 19:18

Volgens Albert van Schaap de vlotter. niet alleen duur, maar ook slecht leverbaar, (volgens dealer.)
Als ik er iemand mee kan helpen, heb er nog twee stuks van liggen, tankvlotter 9-3 SS 2003-2004.

Hansje87
Geregistreerd lid

Bericht door Hansje87 » zo 26 okt, 2014 10:17

Nu een paar dagen later en een paar 100 km gereden te hebben lijkt die weer normaal, hij blijft nu omhoog en ook de boordcomputer werkt weer.. Toch vaag, nu moet ik voor donderdag toch nog een keer tanken dus dan maar eens kijken wat die dan doet.

Hansje87
Geregistreerd lid

Bericht door Hansje87 » di 04 nov, 2014 15:40

Het probleem is opgelost.
Ze hebben een andere meter in de tank geplaatst. Het kwam wel vaker voor bij deze modellen werd me verteld.

Nu kunnen we weer van onze cabrio genieten al zal het dak er de komende tijd wel op moeten blijven...

Gr Hans.

Plaats reactie