Xenon lampen vervangen 9.3 cabrio 2006

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
bert58
Geregistreerd lid

Xenon lampen vervangen 9.3 cabrio 2006

Bericht door bert58 » wo 05 nov, 2014 18:49

Mijn rechter dimlicht (xenon) is sinds gister kapot.
Kan iemand mij mss vertellen of ik dat zelf kan vervangen?
Volgens het instructieboekje moet ik naar de garage en na wat googelen lees ik dat dat wel een dure lamp gaat worden.
Heeft iemand een tip ?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Xenon lampen vervangen 9.3 cabrio 2006

Bericht door werli » do 06 nov, 2014 9:31

heey
als jij bankbediende bent en nog nooit een auto gezien hebt en geen steeksleutel kent dan ...... rij je best naar de garage :-P+
dus niemand kan die vraag echt beantwoorden omdat niemand jou vaardigheid kent

ik heb al eens komplete lampunits eruit gehaald de eerste x heeft dat wat aandacht nodig

komt net iemand binnen : de h7 lamp kan je vervangen zonder de koplamp eruit te halen ,dan zal xenon ook wel kunnen

mvg werner

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 06 nov, 2014 9:36

Had je even de zoekfunctie gebruikt, dan wist je dat het simpel is en gemakkelijk zelf is te doen. Vervang de lampjes altijd links en rechts tegelijk, anders krijg je kleurverschil en kun je binnenkort aan de andere kant aan de bak. Bij het vastdraaien van de starter moet je even je Fingerspitzengefühl gebruiken, die klikt met een bajonetsluiting zowel in het lampje als in het koplamphuis.

bert58
Geregistreerd lid

Bericht door bert58 » vr 14 nov, 2014 21:40

Bedankt voor de reactie,
Is gelukt, lampjes via internet en na wat proberen is het gelukt.
Voor € 100.-- beide vervangen.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » za 15 nov, 2014 9:34

Mooi dat het gelukt is, Bert! :bluethumb: Als je helemaal van een ultieme lichtbeleving wil genieten, zou je op een donkere winteravond je koplampen eens van binnen schoon kunnen maken.

Zie: viewtopic.php?f=18&t=110878" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

Plaats reactie