Navigatie Infotainment Plus
-
LILILUC
- Geregistreerd lid
Navigatie Infotainment Plus
Beste , forumleden ,
ik ben nieuw omdat ik nu net een 9.3 cabrio 2007 heb aan gekocht.met Infotainment plus erin.
nu zit ik met het probleem dat ik de navigatie niet op gang krijg , wil zeggen de kaart en alles werkt maar navigeren doet hij niet , in de rechterbovenhoek van het scherm staat een icoon " GPS " met een rode streep erdoor,vlak naast het compas teken.
de huidige positie die hij aangeeft op de kaart is ergens in zee naast groot britanië. ik veronderstel dat hij geen satelieten vind of heeft om zijn huidige positie te bepalen. in de handleiding vind ik dit symbool niet terug wat de betekenis hiervan is.
herkent iemand dit symbool . doe ik een bedieningsfout ? zoals de verkoper beweerde? ik zou eerst een landkeuze moeten maken voor de kaart .maar ik zie dit niet . ik kan wel een landkeuze maken als ik een destination in geeft.
wie heeft hervaring met dit origineel Saab Navigatiesysteem.
de antenne veronderstel ik dat die in de haaievin zit op het kofferdeksel. Heb ik al eens bekeken maar daar ziet er alles goed uit en proper.Hopelijk kan mij hierover iemand wat info verschaffen
ik ben nieuw omdat ik nu net een 9.3 cabrio 2007 heb aan gekocht.met Infotainment plus erin.
nu zit ik met het probleem dat ik de navigatie niet op gang krijg , wil zeggen de kaart en alles werkt maar navigeren doet hij niet , in de rechterbovenhoek van het scherm staat een icoon " GPS " met een rode streep erdoor,vlak naast het compas teken.
de huidige positie die hij aangeeft op de kaart is ergens in zee naast groot britanië. ik veronderstel dat hij geen satelieten vind of heeft om zijn huidige positie te bepalen. in de handleiding vind ik dit symbool niet terug wat de betekenis hiervan is.
herkent iemand dit symbool . doe ik een bedieningsfout ? zoals de verkoper beweerde? ik zou eerst een landkeuze moeten maken voor de kaart .maar ik zie dit niet . ik kan wel een landkeuze maken als ik een destination in geeft.
wie heeft hervaring met dit origineel Saab Navigatiesysteem.
de antenne veronderstel ik dat die in de haaievin zit op het kofferdeksel. Heb ik al eens bekeken maar daar ziet er alles goed uit en proper.Hopelijk kan mij hierover iemand wat info verschaffen
-
jansen
- Donateur (7x)

Re: Navigatie Infotainment Plus
een icoon " GPS " met een rode streep erdoor
Betekend dat er geen GPS ontvangst is, meest voorkomende oorzaak is een defecte haaievin antenne.
-
LILILUC
- Geregistreerd lid
heb vandaag de haaivin erafgehaald en geopend , zat wel wat oxidatie van vocht op de printplaat(auto heeft blijkbaar een hele tijd stilgestaan), heb dit netjes opgekuisd maar toch zonder resultaat blijkbaar, toch een ritje van klein half uur en nog steeds niets.
slaag er ook niet in om de radio/nav unit eruit te halen . heb op internet filmpje gevonden dat je eerste het luchtkanaal/rooster erboven moet uithalen met die zes lipjes en daarna ziet men 2 schroefjes van de unit maar krijg luchtkanaal er niet uit ,ik ben bang om het aan stukken te trekken zo hard heb ik al getrokken , beweegt echt niets.
slaag er ook niet in om de radio/nav unit eruit te halen . heb op internet filmpje gevonden dat je eerste het luchtkanaal/rooster erboven moet uithalen met die zes lipjes en daarna ziet men 2 schroefjes van de unit maar krijg luchtkanaal er niet uit ,ik ben bang om het aan stukken te trekken zo hard heb ik al getrokken , beweegt echt niets.
-
jansen
- Donateur (7x)

Een defecte/kapotte gps antenne is nou niet echt te repareren, deze zal je moeten vervangen, door onderstaande bijvoorbeeld.
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12762120" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jendvandenbosch.nl/index.php ... r-12762120" onclick="window.open(this.href);return false;
-
LILILUC
- Geregistreerd lid
dank U voor de info , ga het even bekijken wat ik hiermee doe voor die kosten aan een systeem van 8 j oud waar geen updates meer van zijn en blijkbaar ook niet zo uitgebreid is van kaart dekking.in mijn straat bvb kent het al geen huisnummers en dit is nochthans niet afgelegen en in bebouwde kom.
-
jansen
- Donateur (7x)

Ehum die updates zijn er wel, stuur forummer Postma maar een pbtje.waar geen updates meer van zijn
-
LILILUC
- Geregistreerd lid
ik heb ondertussen al een antenne geplaatst en dat ding werkt nu terug.
is wel niet zo uitgebreid .
op de vorige melding ga ik proberen reageren .
ben niet zo vertrouwd met forums verkeer.
is wel niet zo uitgebreid .
op de vorige melding ga ik proberen reageren .
ben niet zo vertrouwd met forums verkeer.
-
postma
- Donateur (5x)

Als het een touchscreen versie is, een Grundig-Delphy, moet je bij ernstig01 zijn, is het geen touchscreen, dan is het een Aishin navigatie en daar is de laatste versie van 2008, dus erg gedateerd.
-
LILILUC
- Geregistreerd lid
het is een Grundig Delphi met touch screen
ik zoek het verder uit
dank U
ik zoek het verder uit
dank U