Hij rijdt veel stabieler en tordeert stukken minder dan de vorige, hij is dan ook 200 kg zwaarder natuurlijk. Automaat is uiteraard ook heel prettig, dat went heel snel
Puntjes:
De garage heeft geprobeerd een paar kraakjes te verhelpen, oa ophangrubbers vervangen en wat gesprayd. Binnen is dat goed gelukt, maar de ophanging voor kraakt nog steeds de eerste paar kilometer. Zijn er nog verdere tips om dat te verhelpen?
Volumeknop op het stuur lijkt wat te haperen soms.
Soms een licht getik bij het starten met koude motor, accu?
Knoppen op het dashboard zijn wat vervaagd. Tips om goedkoop een nieuwe set op de kop te tikken?
Veel plekjes op het kunststof binnen en handgrepen buiten ivm ringdragende vorige eigenaar/-esse. Weinig aan te doen denk ik, een compleet dashboard vervangen en de zijhandgrepen is toch wel wat ingrijpend gevoelsmatig...
Kleine brandstoftank
Zicht naar achter niet ideaal/buitenspiegels, maar dat zal vast te maken hebben met wennen.
Al met al zeer goed te doen voor een auto van 11 jaar oud, ook aangezien de garage netjes de afgesproken punten heeft verholpen.
Wensenlijst:
Windscherm, Graag advies en ervaringen of het originele opvouwbare Saab scherm het geld waard is tov de andere opties. Originele lijkt wel een mooi klein pakketje, maar is meer dan twee keer zo duur. Als de aftermarket varianten ook in de kofferbak passen, denk ik dat ik daar toch eerder voor wil gaan -> Weyer of Cabrio Styling & Supply, tips?
Chiptuning Met 200 kg zwaarder en minder pks en koppel denk ik dat ik toch graag net wat meer vermogen zou zien. Gezien de vele opties graag ervaringen: ik zag een topic over de 1.8t. Volgens mij moet dit topic ook opgaan voor de 2.0t. Ik zou denken van wel, is deze nog steeds actueel?
Longlist (eventueel):
elektrisch spiegels kunnen inklappen. Is dit eenvoudig in te bouwen (mits goede onderdelen)?
Aero trim De auto heeft wel sideskirts en achterspoiler, maar geen bumperspoilers.
andere velgen ipv de huidige 16 inch. De huidige zijn wel erg gedistingeerd, passen prachtig bij de auto. Tegelijkertijd vind ik veel van de overige grotere velgen zoals de aero's toch ook erg mooi passen bij dit model.
De prachtige kleur blauw komt lastig uit op foto's merk ik, maar hier iig al een sfeerimpressie: