Geachte Saab rijders,
Ik ga de stap maken om een Saab cabrio aan te schaffen maar ik twijfel tussen de diesel of de 1.8 t.
Ik kan een 1.8t kopen met 40.000km bouwjaar 10-2005 prijs 10.000€. Of een diesel bj 2007 met 140.000km 8500€,
Mijn vraag is heeft iemand ervaring met het verbruik van de 1.8t. Ik woon in het buitenland de wegenbelasting is het zelfde.
Grt,
Gerrie.
Saab cabriolet
-
shearwater
- In memoriam †
Re: Saab cabriolet
Welkom hier! De 1.8t verbruikt iets van tussen de 11 en 9 liter per 100 km, bij rustige rijstijl over de binnenwegen kan dat nog verder omlaag, naar ca 8 l. Omhoog kan ook als je hard op het gas trapt Ik rijd met een mix van stads- en snelwegritten doorgaans zo'n 10 l /100 km. De diesel zal iets van 6,5 - 7.0 l /100 km gebruiken, maar ook daar is rijstijl cruciaal.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Als dieselende cabriorijder zou ik de voorkeur geven aan de benzineversie. Ten eerste voor 't geluid - het is nu mijn tweede Saab-diesel, en ze blijven toch een beetje als een tractor klinken. In een sedan valt dat nog wel mee, maar in een cabrio is de geluidsisolatie een stuk minder door de kap en hoor je de brom veel sterker. Benzine klinkt zeker in een cabrio een eind beter (zelfs al is het dan een viercilinder). En ten tweede voor de geur. Als je roetfiltertechnologie er nog volledig opzit, dan komt er bij een diesel een moment dat de filter z'n reinigingscyclus doorloopt. Klinkt sjiek, maar het walmt en stinkt wel verschrikkelijk. En die reinigingscyclus komt vaker voor dan je (ik) zou willen. Als het even kan, dan is mijn volgende auto geen diesel meer.
-
gerriemarga
- Geregistreerd lid
Geachte brammelo,
Hoe zit het met de disributiesnaar moet die om de 150000km vervangen worden bij de diesel.
Hoe zit het met de disributiesnaar moet die om de 150000km vervangen worden bij de diesel.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Geen idee - het is een bedrijfswagen, ik zie de facturen van de garage nooit.gerriemarga schreef:Geachte brammelo,
-
shearwater
- In memoriam †
Het was eerst bij 120000 km en bij de latere modellen bij 150000 als ik het goed heb. Wanneer die langere interval is ingegaan weet ik niet.gerriemarga schreef:Geachte brammelo,