ontgrendelen kofferbak
-
EdBou
- Geregistreerd lid
ontgrendelen kofferbak
ik heb het probleem dat ik niet met de hand via het knopje onder de rand van de klep de klep kan ontgrendelen. Moet dus constant de afstandbediening gebruiken. Ben er alleen vandaag achtergekomen dat als ik in de auto zittende de centrale vergrendeling aan en uitzet, ik daarna wel de klep kan openen met de hand. Als ik de klep daarna weer dicht doet, dan opent ie weer niet met de hand en alleen maar met de ab. Als de klep geopend is en ik druk op de knop om te ontgrendelen hoor je wel het mechanisme werken. Weet iemand wat er aan de hand is?
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Re: ontgrendelen kofferbak
Nee, geen ervaring mee maar aangezien dat hij het wel via de AB doet duidt erop dat er geen kabelbreuk zit (zoals ik wel had). Misschien de schakelaar zelf?
-
EdBou
- Geregistreerd lid
het rare is dat de schakelaar het wel doet als ik eerst de centrale vergrendeling binnen een keer heb geactiveerd. en als de klep open is en ik druk op de schakelaar hoor je het slot werken.
-
AeroR
- Geregistreerd lid
Tja dat had ik me ook bedacht, zoals gezegd ik heb er geen ervaring mee maar er komt vast nog wel iemand langs die dat wel heeft. Success ermee
-
jor
- Geregistreerd lid
Door een kabelbreuk in de "knik"krijg je wel rare storingen als bv meerdere draadjes elkaar raken.
-
WimZ
- Geregistreerd lid
It's not a bug, it's a feature. Volgens mij is het gewoon zo geprogrammeerd en zou je de wijze waarop de kofferbak ver- en ontgrendelt gewoon kunnen laten aanpassen door een dealer.
-
jansen
- Donateur (7x)

Dat klopt, dan staat je kofferbaksluiting zo ingesteld dat ie bij het dicht doen, automatisch ook op slot gaat en dat is met een tech2 aan of uit te zetten.Als ik de klep daarna weer dicht doet, dan opent ie weer niet met de hand
-
shearwater
- In memoriam †
Even in het overzicht van de Personal Settings gekeken. Ik denk dat WimZ het juiste antwoord geeft.
Uw kofferbak vergrendelen na dichtdoen
Uw kofferbak wordt automatisch vergrendeld nadat u deze heeft dichtgedaan. Daarna is de kofferbak alleen nog via de afstandsbediening te ontgrendelen. Hiermee maakt u de kans op diefstal uit uw kofferbak kleiner.
Opties:
1. Uw kofferbak wordt automatisch vergrendeld na het dichtdoen.
2. Uw kofferbak dient via de centrale deurvergrendeling te worden vergrendeld.
Kofferbak open doen via de afstandbediening
Voorkomt het per ongeluk openen van de kofferbak
Opties:
1. Bij druk op de knop van de afstandsbediening wordt de kofferbak direct ontgrendeld en geopend
2 Bij eerste druk op de knop van de afstandsbediening wordt de kofferbak ontgrendeld, bij de tweede druk geopend.
Uw kofferbak vergrendelen na dichtdoen
Uw kofferbak wordt automatisch vergrendeld nadat u deze heeft dichtgedaan. Daarna is de kofferbak alleen nog via de afstandsbediening te ontgrendelen. Hiermee maakt u de kans op diefstal uit uw kofferbak kleiner.
Opties:
1. Uw kofferbak wordt automatisch vergrendeld na het dichtdoen.
2. Uw kofferbak dient via de centrale deurvergrendeling te worden vergrendeld.
Kofferbak open doen via de afstandbediening
Voorkomt het per ongeluk openen van de kofferbak
Opties:
1. Bij druk op de knop van de afstandsbediening wordt de kofferbak direct ontgrendeld en geopend
2 Bij eerste druk op de knop van de afstandsbediening wordt de kofferbak ontgrendeld, bij de tweede druk geopend.
-
EdBou
- Geregistreerd lid
ik ga deze week eens langs bij Stolk in Gouda om te kijken of ze de instelling kunnen veranderen. Vind het lastig dat ik elke keer de ab moet gebruiken. Bedankt allen voorzover voor de reacties.
-
EdBou
- Geregistreerd lid
Ben eerst bij een algemene garage geweest (mijn neef is de eigenaar) en met zijn apparatuur het geprobeerd. Dat lukte dus niet. Kon wel veel instellen met de 'Launch", maar dit dan weer niet.
Van de week naar Stolk Gouda geweest. Daar met de tech2 bleek het ook niet simpel te zijn. De monteur kwam er niet achter hoe het in te stellen. Ik wil dat als de autoportieren ontgrendeld worden de koffer met de hand geopend moet kunnen worden. en als ik de portieren vergrendel dan ook de kofferbak niet meer te openen is met de hand. Dit was niet zo in te stellen. Wat de monteur nu voor elkaar heeft gekregen is dat als de portieren ontgrendeld zijn ik nog een keer met de ab de koffer moet openen. De knipperlichten achter gaan dan een paar keer aan-uit. Daarna moet ik de klep openen met de hand (voorheen klikte de klep vanzelf open als ik de ab gebruikte). Voordeel is nu dat ik daarna de ab niet meer hoeft te gebruiken als ik meerdere malen de klep wil openen. Pas als ik de auto weer op slot gedaan hebt moet ik de ab weer gebruiken.
Van de week naar Stolk Gouda geweest. Daar met de tech2 bleek het ook niet simpel te zijn. De monteur kwam er niet achter hoe het in te stellen. Ik wil dat als de autoportieren ontgrendeld worden de koffer met de hand geopend moet kunnen worden. en als ik de portieren vergrendel dan ook de kofferbak niet meer te openen is met de hand. Dit was niet zo in te stellen. Wat de monteur nu voor elkaar heeft gekregen is dat als de portieren ontgrendeld zijn ik nog een keer met de ab de koffer moet openen. De knipperlichten achter gaan dan een paar keer aan-uit. Daarna moet ik de klep openen met de hand (voorheen klikte de klep vanzelf open als ik de ab gebruikte). Voordeel is nu dat ik daarna de ab niet meer hoeft te gebruiken als ik meerdere malen de klep wil openen. Pas als ik de auto weer op slot gedaan hebt moet ik de ab weer gebruiken.