Caab 9-3 SC als gezinsauto
-
rutgerreinier
- Donateur

Caab 9-3 SC als gezinsauto
Wat ik mij al een tijdje afvraag:
- tot wat voor lengte is achterin zitten goed te doen?
- heb je veel last van de wind achterin?
- is het wel prettig rijden met 34 graden in de zon? Een dak biedt nog wat bescherming tegen de zon. Verbrand je niet snel in een cabrio?
- is het wel prettig rijden met 34 graden in de zon? Een dak biedt nog wat bescherming tegen de zon. Verbrand je niet snel in een cabrio?
-
shearwater
- In memoriam †
Re: Caab 9-3 SC als gezinsauto
Achterin zitten: geen idee. Ik zit nooit achterin, maar het zal niet overhouden en voor een volwassene erg krap.rutgerreinier schreef:Wat ik mij al een tijdje afvraag:
Achterin wind: Ja daar heb je veel last van. Bij enige snelheid waai je er uit. Eigenlijk vind ik de cabrio een 2-zitter. Een windschot is een must om voorin niet veel hinder van rijwind/turbulentie te hebben, maar dan kun je niet meer achterin zitten.
Rijden bij 34 graden in de zon gaat nog wel, met alle raampjes naar beneden en een petje op en flink veel zonnebrandolie. Voor een stoplicht staan is geen pretje (understatement), erg heet kan het worden. Eigenlijk vind ik een cabrio geen goede auto voor zonovergoten Zuid Europa. Je ziet daar dan ook veel cabrio's met de kap dicht en de airco aan.
-
rutgerreinier
- Donateur

Hmmmm dus,
- te zonnig is geen pretje
- achterin weinig ruimte
- beetje snelheid en je waait van de achterbank
Waarom dan mijn ss inruilen op een SC?
- te zonnig is geen pretje
- achterin weinig ruimte
- beetje snelheid en je waait van de achterbank
Waarom dan mijn ss inruilen op een SC?
-
pieter!
- Geregistreerd lid
Omdat je zonder kinderen in de auto altijd heerlijk open kunt rijden natuurlijk!
-
rutgerreinier
- Donateur

maar de kids willen juist mee
Die willen nu ook al het lamellendak helemaal open in mijn A210 Evo
Die willen nu ook al het lamellendak helemaal open in mijn A210 Evo
-
remels75
- Geregistreerd lid
Achterin waai je er gewoon uit boven de 80 km/u. In de zomer kan het heet zijn, etc. Kofferbak is ook niet al te groot, alhoewel je onder het windschot op de achterbank ook nog een hoop kwijt kunt.
Met de normale temp. in Nederland, ook wat koeler, is het heerlijk rijden met het dakje open. Wat dat aangaat is NL een beter cabrio land dan zuid-europa. Aan de andere kant, in zuid europa rij je in de avond met de warmte heerlijk open, prachtig gevoel.
Voor cabrio begrippen is de Saab redelijk praktisch, maar het is zeker niet zo praktisch als een sport sedan of een estate. Leuk en fraai is het wel. Ik hou er een normale auto naast aan voor die reden, maar m'n Caab wil ik echt niet kwijt, veel te leuk.
Aan jou de keuze
Met de normale temp. in Nederland, ook wat koeler, is het heerlijk rijden met het dakje open. Wat dat aangaat is NL een beter cabrio land dan zuid-europa. Aan de andere kant, in zuid europa rij je in de avond met de warmte heerlijk open, prachtig gevoel.
Voor cabrio begrippen is de Saab redelijk praktisch, maar het is zeker niet zo praktisch als een sport sedan of een estate. Leuk en fraai is het wel. Ik hou er een normale auto naast aan voor die reden, maar m'n Caab wil ik echt niet kwijt, veel te leuk.
Aan jou de keuze
-
Redaero
- Geregistreerd lid
Heerlijk genieten, zo'n Caab, maar geen vervanger voor een people carrier.
Alleen als de kinderen echt heel klein zijn, kun je ze onder het netje van de windstopper zetten. Zonder waaien ze weg.
Met de kap dicht kunnen 2 volwassenen prima zitten, alleen de beenruimte is wat benauwd.
Bij 34 graden loop ik ook liever niet te lang in de zon.
Een kort ritje gaat nog, maar in de Caab gaat de kap bij dit soort extremen dicht en de airco aan.
Alleen als de kinderen echt heel klein zijn, kun je ze onder het netje van de windstopper zetten. Zonder waaien ze weg.
Met de kap dicht kunnen 2 volwassenen prima zitten, alleen de beenruimte is wat benauwd.
Bij 34 graden loop ik ook liever niet te lang in de zon.
Een kort ritje gaat nog, maar in de Caab gaat de kap bij dit soort extremen dicht en de airco aan.
-
robluijpers
- Geregistreerd lid
We hebben al met 4 volwassen in de caab gezeten. Gaat goed. Als je het dakje open hebt is het achterin boven de 80 niet echt te doen. Met het windscherm erin daarin tegen al 200+ gereden, windgeruis is wel enorm
wij hebben naast de caab ook nog een station voor de echte familie dingen. Maar je staat ervan te kijken hoe prakties eigenlijk de caab is
Als je de mogelijkheid hebt om een caab aan te schaffen dan zeker doen, mits je nog een auto hebt waar je de meest voor de handliggende dingen mee zou kunnen doen.
Gr rob
Als je de mogelijkheid hebt om een caab aan te schaffen dan zeker doen, mits je nog een auto hebt waar je de meest voor de handliggende dingen mee zou kunnen doen.
Gr rob
-
carbits
- Geregistreerd lid
Mijn kinderen vinden het geweldig achterin, zolang we in de stad of hooguit op provinciale wegen rijden. Zodra ik de snelweg op draai gaat het dak dicht en en de airco aan. De windvanger is op de snelweg ideaal maar dan zijn de achterplekken niet meer bruikbaar.
-
Medejo
- Donateur

Dit onderschrijf ik.carbits schreef:Mijn kinderen vinden het geweldig achterin, zolang we in de stad of hooguit op provinciale wegen rijden. Zodra ik de snelweg op draai gaat het dak dicht en en de airco aan. De windvanger is op de snelweg ideaal maar dan zijn de achterplekken niet meer bruikbaar.
Wat mij betreft is een Saab Cabrio een fun car. Niet een ideale gezinswagen. Zeker niet als het de enige auto voor de deur is.
Als je er voor het meer en deel met z'n tweeën in kan rijden. Dan zou ik het zeker een keer proberen. Wij rijden het hele jaar door met veel plezier met de kap open.
Ook op de snelweg als het zo uitkomt. Geen probleem met een windscherm.