Nogmaals, als je een mooie wagen zoekt is dat geen hybride, of bestaat er een hybride cabrio met het geluid van een m5 of AMGHertog schreef:Bij hybrides is het verbruik zeer afhankelijk van hoe je er mee rijdt (zowel rijstijl als traject). Als je voornamelijk snelwegkilometers maakt heb je eigenlijk een veel te zware auto met een veel te lichte motor en dat doet het verbruik weinig goeds. Grofweg:lemmer schreef: Als je een spaarvarken zoekt, loop dan om alle mooie auto's heen en koop een hybridehok (al hoor ik daar ook horrorverbruiken).
https://www.prodrivelearning.com/nl/blo ... k-verbruik" onclick="window.open(this.href);return false;Dus rij je veel in de stad en beperkt snelweg en tot 100 a 150 km/dag, dan kan je prima een vol-elektrische auto rijden. Rijd je meer dan ca. 150 km/dag, en niet alleen maar op snelwegen, dan is een (plugin) hybride auto prima voor jou, en rijd je veel kilometers, met name op de snelweg dan is een zuinige diesel de perfecte auto voor je.
Overigens, in de praktijk rijd je natuurlijk nooit alleen maar één type ritten, maar dit is wel de reden dat je vaak die horrorverhalen hoort.
Het gebruik van priussen PHEV schiet zijn doel voorbij, dat zou inderdaad minder milieu vervuilend moeten zijn. In 98% van de gevallen zijn het zakelijke auto's en is de enige reden de bijtelling of investeringsaftrek en niet een groene gedachte.
Een aantal van mijn werkmemers kwam hier ook mee aanzetten, maar na mijn stelling dat ik het norm verbruik +20% zou betalen en de berijder de rest ging niemand over tot het priuspilotensyndicaat.
Is zelfs discriminatie, onze BMW heeft een continu uitstoot van 148gram. Maar ja, ik denk dan maar aan het totaalplaatje met de V6aero, die heeft geen label.