Saab 9-3 Cabrio v6 of 2.0T Aero

Voor alle Saab cabrio rijders
lemmer
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 Cabrio v6 of 2.0T Aero

Bericht door lemmer » za 21 feb, 2015 0:34

Hertog schreef:
lemmer schreef: Als je een spaarvarken zoekt, loop dan om alle mooie auto's heen en koop een hybridehok (al hoor ik daar ook horrorverbruiken).
Bij hybrides is het verbruik zeer afhankelijk van hoe je er mee rijdt (zowel rijstijl als traject). Als je voornamelijk snelwegkilometers maakt heb je eigenlijk een veel te zware auto met een veel te lichte motor en dat doet het verbruik weinig goeds. Grofweg:
Dus rij je veel in de stad en beperkt snelweg en tot 100 a 150 km/dag, dan kan je prima een vol-elektrische auto rijden. Rijd je meer dan ca. 150 km/dag, en niet alleen maar op snelwegen, dan is een (plugin) hybride auto prima voor jou, en rijd je veel kilometers, met name op de snelweg dan is een zuinige diesel de perfecte auto voor je.
https://www.prodrivelearning.com/nl/blo ... k-verbruik" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens, in de praktijk rijd je natuurlijk nooit alleen maar één type ritten, maar dit is wel de reden dat je vaak die horrorverhalen hoort.
Nogmaals, als je een mooie wagen zoekt is dat geen hybride, of bestaat er een hybride cabrio met het geluid van een m5 of AMG
Het gebruik van priussen PHEV schiet zijn doel voorbij, dat zou inderdaad minder milieu vervuilend moeten zijn. In 98% van de gevallen zijn het zakelijke auto's en is de enige reden de bijtelling of investeringsaftrek en niet een groene gedachte.
Een aantal van mijn werkmemers kwam hier ook mee aanzetten, maar na mijn stelling dat ik het norm verbruik +20% zou betalen en de berijder de rest ging niemand over tot het priuspilotensyndicaat.
Is zelfs discriminatie, onze BMW heeft een continu uitstoot van 148gram. Maar ja, ik denk dan maar aan het totaalplaatje met de V6aero, die heeft geen label.

Trinthamer
Geregistreerd lid

Bericht door Trinthamer » za 28 feb, 2015 22:45

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds vandaag is dit mijn nieuwe witte Caab. Na 10 jaar echt probleemloos in een 1.8 te hebben te gereden heb ik onlangs de knop doorgehakt. Aangezien een mooie Aero 4 cilinder niet voor het oprapen ligt was een 2.8 V6 voor mij een logische keus.
Aangezien ik weinig drink blijft er voor de caab meer over :D

Groeten van een blije caab rijder

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 28 feb, 2015 23:24

Trinthamer schreef:Ik ben nieuw op dit forum. Sinds vandaag is dit mijn nieuwe witte Caab. Na 10 jaar echt probleemloos in een 1.8 te hebben te gereden heb ik onlangs de knop doorgehakt. Aangezien een mooie Aero 4 cilinder niet voor het oprapen ligt was een 2.8 V6 voor mij een logische keus.

Welkom hier! We houden hier erg van foto's. :) Wit zien we niet vaak.

Anders D
Geregistreerd lid

Bericht door Anders D » zo 01 mar, 2015 1:55

Welkom, lijkt mij een geweldige auto!

Medejo
Donateur
Donateur

Bericht door Medejo » zo 01 mar, 2015 14:20

Trinthamer schreef:Ik ben nieuw op dit forum. Sinds vandaag is dit mijn nieuwe witte Caab. Na 10 jaar echt probleemloos in een 1.8 te hebben te gereden heb ik onlangs de knop doorgehakt. Aangezien een mooie Aero 4 cilinder niet voor het oprapen ligt was een 2.8 V6 voor mij een logische keus.

Ik hoopte al dat hij uiteindelijk bij een mede forum gebruiker terecht zou komen.
Gefeliciteerd en heel veel plezier er mee! :D

Fokko1
Donateur
Donateur

Bericht door Fokko1 » ma 16 mar, 2015 22:52

Welkom en gefeliciteerd! Veel rijplezier :O:

Plaats reactie