Beste Manual voor 900 Cabrio van 1997 ?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
kna
Geregistreerd lid

Beste Manual voor 900 Cabrio van 1997 ?

Bericht door kna » ma 11 sep, 2006 23:40

Hallo Saab'ers,

Ik heb nu een 900 SE 2.0T Cabrio uit 1997.

Wat is het best bruikbare manual ?
- Haynes : Saab 900 ( oct 93-98 ), maar daar zou nix over het dak in staan of
- Bentley : Saab manual 1985-1993, met cabrio info, maar is dat bruikbaar voor mijn 1997 model ?

En wie heeft er eentje over of te koop ?

Dank je wel voor reacties, Kna.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » di 12 sep, 2006 9:52

De Bentley die je hier noemt is voor de Classic. Daar is echt alles anders, met uitzondering van de zijknipperlichtjes achter de voorwielen. Let daar in ieder geval op bij het kiezen van een manual. Je moet 1994-1998 ofzo hebben. Manuals voor latere modellen (dus de oude 9-3) heb je ook niet heel veel aan omdat de overgang van NG900 naar 9-3 meer was dan een facelift. De auto is toen inwendig geheel op de schop gegaan, inclusief het dakmechanisme.

Ikzelf heb veel plezier van de Haynes voor alles behalve het cabriodak, maar ik hoor ook goede verhalen over de Bentley, waar dat dak bij zou zitten. Ik zie net op de site van Bentley dat ze geen jongere Saabs dan de classic hebben behandeld, dus die valt af. Dakmechanisme van de classic 900 is werkelijk in alle opzichten anders dan de NG900. Op eBay worden Haynes manuals regelmatig tweedehands aangeboden, met name vanuit de UK, maar dan heb je dus geen info over het dak....

kna
Geregistreerd lid

Bericht door kna » zo 17 sep, 2006 20:37

Bedankt voor de uitleg Wim, ik ga de Haynes ergens kopen. En voor de eventuele cabrio-dak-vragen blijken er gelukkig genoeg enthousiaste tip-gevers op dit forum te zitten ! Groeten, Kna.

Plaats reactie