Een vriend van me wil prive een Saab Cabriolet aanschaffen. Ik als toch ook best wel een Saab Cabrio liefhebber denk dan direct of een 900 Classic of een 9-3.
Echter hij denkt er anders over en wil sowieso voor een NG900 of 9-3 gaan. Budget tot 12.000 euro. Met dit budget komt het er op neer dat een vroege 9-3 met wat meer km net mogelijk is, in 2.0 uitvoering. Voor minder geld echter ook een 900 2.0 FPT.
Graag zou ik zwakken punten van de verschillende modellen willen weten?
2.0
2.3
2.0 FPT
2.0t is budgettechnisch uitgesloten lijkt me. Koper wil niet importeren wegens tijdgebrek. V6 valt af wegens wat hoger verbruik. Handbak gewenst.
Zelf heb ik gelezen:
- rammelende distributiekettingen (bij meer km of veel korte ritjes)
- motoren cabriokap (verschil tussen 9-3 en 900?)
- mechanische vs hydraulische koppeling
Nog specifieke punten waarop gelet moet worden? Is een late NG900 ('97-'98 ) al bijna een 9-3 of is er nog veel verbeterd?
Graag advies!
Groet,
raspaardje
Aankoop advies Saab Cabriolet
-
WimZ
- Geregistreerd lid
Toen ze van de NG900 naar de 9-3 gingen is de auto helemaal op de schop genomen. Talloze wijzigingen, zowel cosmetisch als technisch. Opmerkelijk is dat veel dingen zijn 'teruggebracht' naar hoe het was bij de classic. Volgens mij gaf Saab daarmee impliciet toe dat de NG900 eigenlijk niet helemaal gelukt was. (of laten we het een nieuw concept met veel kinderziektes noemen, ik hoop dat ik niemand tegen de schenen schop hiermee, want dat is zeker niet de bedoeling). Als je de keuze hebt tussen een 9-3 en een NG900, ga dan zeker voor de 9-3. Daarbij vind ik de 9-3 zelf ook veel mooier, omdat hij net even massiever smoelt.
-
raspaardje
- Donateur

Er zijn spijkers met koppen geslagen, dit is 'm geworden: http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/sa ... &df=1&fta=
By far de lekkerst rijdende, een 9-3 2.0 was toch iets te tam.
Wat vinden jullie ervan?
By far de lekkerst rijdende, een 9-3 2.0 was toch iets te tam.
Wat vinden jullie ervan?
-
Amazon
- Geregistreerd lid
-
raspaardje
- Donateur