Mijn 9-3 Aero cabrio
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Re: Nieuwe cabrio
Ik heb de mazzel dat een goede kennis van me een garagebedrijfje heeft en dat hij goed kan lassen. De wagen staat daar nu op de brug. Zaterdag alle delen nogmaals lakken en dan maandag de boel weer monteren. Half werk is niets voor mij!
Ik moest wennen aan de spoiler en de veel 'dikkere' sideskirts van de Aero in vergelijking met mijn vorige 9-3 cabrio. Inmiddels vind ik het wel mooi staan, geeft de wagen een hele sportieve uitstraling. Ik ben dus 'om' v.w.b. de spoiler. Ik laat hem zitten. Ik denk overigens dat de dempers van de kofferklep die van een Aero zijn aangezien alles origineel is aan de wagen
Ik moest wennen aan de spoiler en de veel 'dikkere' sideskirts van de Aero in vergelijking met mijn vorige 9-3 cabrio. Inmiddels vind ik het wel mooi staan, geeft de wagen een hele sportieve uitstraling. Ik ben dus 'om' v.w.b. de spoiler. Ik laat hem zitten. Ik denk overigens dat de dempers van de kofferklep die van een Aero zijn aangezien alles origineel is aan de wagen
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Re: Mijn cabrio
Vandaag alles weer onder de wagen gehangen. Ziet er weer keurig uit. Alles meteen met Mike Saunders vet behandeld. Remklauwen in de Hamerite en vier nieuwe remslangen gemonteerd. Was toch bezig en moest de zaak toch ontluchten, dan maar meteen goed.

-
ReinO
- Donateur (2x)

je kunt 2 soorten achterveren bestellen: de zwaardere moet je hebben. het kan zijn dat je huidige 'op' zijn.
nogmaals mooi werk daar hoor!
nogmaals mooi werk daar hoor!
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Dank voor het meedenken. De dempertjes zijn goed hoor. Ze zijn van de Aero. Klep blijft in elke stand staan.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Volgens mij zijn we elkaar inderdaad wel eens tegengekomen. Vorige week reed jouw vrouw/vriendin er nog mee naar Zuidhorn.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Vandaag de hogedrukleiding van de stuurbekrachtigingspomp naar het stuurhuis vervangen. De hele voorpartij had ik vorige week al gedemonteerd. Ik had de afgelopen dagen de bevestigingsmoeren van de leiding al een aantal keren in de WD40 gezet. Loshalen en vervangen van de oude leiding was een fluitje van een cent. De oude was enorm verroest. Ik durfde hem niet te ontroesten uit angst dat ik er door zou gaan. Zag op het forum dat dit vaak voorkomt.
De oliekoeler heb ik ook gedemonteerd, ontlakt en opnieuw gespoten. Het aluminium was aardig gaan oxideren. Ik haalde de vellen oude lak er zo van af. De leidingen van de koeler verwijderd, goed schoongemaakt en deze eveneens gelakt.
Bij montage alles behandeld met Mike Saunders vet, dus ook de nieuwe en de schoongemaakte leidingen ermee ingekwast. De holle delen aan de voorzijde eveneens in het vet gespoten en daarna bumper etc weer gemonteerd. Stap voor stap behandel ik zo de hele wagen.
De oliekoeler heb ik ook gedemonteerd, ontlakt en opnieuw gespoten. Het aluminium was aardig gaan oxideren. Ik haalde de vellen oude lak er zo van af. De leidingen van de koeler verwijderd, goed schoongemaakt en deze eveneens gelakt.
Bij montage alles behandeld met Mike Saunders vet, dus ook de nieuwe en de schoongemaakte leidingen ermee ingekwast. De holle delen aan de voorzijde eveneens in het vet gespoten en daarna bumper etc weer gemonteerd. Stap voor stap behandel ik zo de hele wagen.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Dat komt oa. door het warm worden en afkoelen van de oliekoeler.Rik Tuin schreef:
Maar als je de hele achterwielophanging los hebt gehad, dan had ik meteen even de schokbrekers en veren vervangen. Dat zijn toch slijtageonderdelen
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Dat zou ik zeker hebben gedaan als dat nodig zou zijn geweest. Dat was het dus niet.