carrosserie cabriodak behandelen

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
jjvdh
Geregistreerd lid

carrosserie cabriodak behandelen

Bericht door jjvdh » za 27 jul, 2013 12:55

Hallo,

De kunststof coating van het carrosserie (uitklapende metalen delen) van het cabriodak van mijn saab 93 uit '98 is aan het afbladeren. Eronder zit een soort van witte uitslag (geen roest). Nu wil ik dit gaan behandelen en weer een donkere kleur geven want nu is het metaal kleurig eronder. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste kan doen? Welke verf/coating kan ik hier voor gebruiken?
Dank voor de tips.

StevenS
Geregistreerd lid

Re: carrosserie cabriodak behandelen

Bericht door StevenS » za 27 jul, 2013 15:01

Volgens mij is het geen kunststof, maar aluminium. Dit zul je blank moeten maken en met speciale primer voor aluminium en vervolgens (mat)lak weer zwart moeten maken.

Jopper
Geregistreerd lid

Bericht door Jopper » vr 19 jun, 2015 11:11

Oud topic...

Maar zijn er mensen die ditzelfde probleem hebben (gehad)? Bij mijn classic cabrio laat de coating die op het aluminium frame zit los, bladdert af inderdaad. Het witte "poeder" is geoxideerd aluminium. Bij ijzer zou dit roest zijn. Vergelijkbaar dus, al scheelt het dat aluminium niet zo snel 'roest' als ijzer. Ik heb reeds geinformeerd en de constructie kan gestraald en opnieuw gecoat worden voor 750 euro (let wel; als dit wordt gedaan tegelijk met het vervangen van de kap, dat moet toch gebeuren, dus die prijs is niet inclusief arbeid voor het verwijderen en weer monteren van de softop). Wat er van die prijs ook zij, de rest van de constructie is nog goed, alleen de stang voor is deels geoxideerd. Er is speciale lak verkrijgbaar om aluminium mee te behandelen (speciale hamerite bijvoorbeeld). Het geoxideerde deel moet dan eerst afgeschuurd worden natuurlijk.

Iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag, thanks alvast!

Richard 900
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Richard 900 » za 27 jun, 2015 10:59

Zelfde probleem. Budgetoplossing: Zou het mogelijk zijn om zonder demonteren het opnieuw te spuiten? Eerst schuren en dan grondlaag. Omgeving goed afplakken.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » za 27 jun, 2015 15:59

De witte aanslag op het aluminium kun je verwijderen met NevrDull. De oxidatie zal waarschijnlijk ook iets door zijn getrokken onder het kunststof naast de beschadiging...

Plaats reactie