Het dak van mijn 9-3 Aero cabrio ('01) gaat sinds enige tijd niet meer vloeiend open. Het begon als een kleine hapering halverwege het openen. Echter, nu moet ik het dak met de hand 'een zetje' geven om het volledig te kunnen openen. Ik wilde er binnenkort naar laten kijken, al had het voor mij niet echt haast. Echter, ik emigreer binnenkort voor 1,5 jaar naar Japan en de Aero moet dus, met de allergrootste moeite, te koop worden gezet en ik zou graag willen dat de auto dan foutloos is. Iemand enig idee? Zijn de hydrolische delen aan hun einde?
Groet,
Dak 9-3 Aero cabrio probleem
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Dak 9-3 Aero cabrio probleem
Hallo,
In dit topic: viewtopic.php?f=37&t=82971" onclick="window.open(this.href);return false;
kan je zelf al heel wat lezen, en zelf controleren.
Succes!
In dit topic: viewtopic.php?f=37&t=82971" onclick="window.open(this.href);return false;
kan je zelf al heel wat lezen, en zelf controleren.
Succes!
-
Qabriolet
- Donateur (6x)

Naast het lezen van het topic wat je hierboven vind.paul.schouten schreef:Zijn de hydrolische delen aan hun einde?
Ja, dat kan. Als deze lekken kan je dat zelf controleren door als de afdekklep geopend wordt als je het dak opent te kijken op en onder de hydro. cilinders of je vloeistof ziet.
Of het vloeistof niveau van het hydrolische systeem is te laag.
-
paul.schouten
- Geregistreerd lid
Dank voor de reacties! Ik heb al even contact gehad met Van Dongen en hij gaat er vanuit dat er geen problem is met het hydrolische gedeelte. Het sluiten van het dak kost blijkbaar de meeste hydrolische kracht en dit gaat zonder moeite.
-
werli
- Donateur (2x)

heey
mijn vermoeden gaat naar sensor 5 de bog
zit links achter
mvg werner
mijn vermoeden gaat naar sensor 5 de bog
zit links achter
mvg werner
-
paul.schouten
- Geregistreerd lid
Het probleem heeft zichzelf deels opgelost. Het zetje is niet meer nodig - ben er nu vanwege alles wat ik gelezen heb wel redelijk van overtuigd dat het die 5e boog is.
Zal laten weten wat het uiteindelijk was
Zal laten weten wat het uiteindelijk was
-
Marcel Figee
- Geregistreerd lid
de lekkage wordt ook vaak door verdroogde rubbers van de afdichting van het hydrauliek veroorzaakt. ik heb dat opgelost door RE-SEAL oil stop leak van Ultimate te gebruiken. Er zijn ook andere merken die dat leveren. Ik heb in het olie reservoir van het dak kleine hoeveelheden van dat spul toegevoegd en dan het dak 5 á 6 keer open en dicht gedaan. Hierdoor verspreidt de verdunner zich door he hele systeem en worden de rubbers weer zachter. Ik rijd nu ruim 2 jaar zonder lekkage terwijl het dak meerdere maken per week open en dicht gaat.
ga even naar een goede auto accessoire handel en leg het probleem voor.
ga even naar een goede auto accessoire handel en leg het probleem voor.